Un avocat a „dat de bucluc” după ce a apelat la ChatGPT: cum s-a lăsat păcălit de inteligența artificială
Odată cu hype-ul din jurul AI care a atins apogeul, în ultimele luni, mulți oameni au început să se teamă că programele precum ChatGPT îi vor lăsa, într-o bună zi, fără locuri de muncă.
Pentru un avocat din New York, acel coșmar ar putea deveni realitate mai devreme decât se aștepta, dar nu din motivele pe care le-ai putea crede.
Ce a făcut avocatul
După cum a scris și The New York Times, avocatul Steven Schwartz, de la firma de avocatură Levidow, Levidow și Oberman a apelat recent la chatbot-ul OpenAI pentru a fi cu ajutat cu scrierea unui brief legal, cu rezultate previzibil dezastruoase.
Firma lui Schwartz a dat în judecată compania aeriană columbiană Avianca în numele lui Roberto Mata, care susține că a fost rănit într-un avion ce urma să aterizeze pe Aeroportul Internațional John F. Kennedy din New York.
În momentul în care compania aeriană a cerut unui judecător federal să respingă cazul, avocații lui Mata au depus un rezumat de 10 pagini argumentând de ce procesul ar trebui să continue.
Documentul a citat mai mult de doisprezece hotărâri judecătorești, inclusiv „Varghese v. China Southern Airlines”, „Martinez v. Delta Airlines” și „Miller v. United Airlines”.
Din nefericire pentru unii dintre cei implicați, nimeni nu a găsit cazurile respective pe undeva.
Într-o declarație pe propria răspundere depusă joi, Schwartz a spus că a folosit chatbot-ul pentru a-și „suplimenta” cercetările pentru caz. El a adăugat că nu „știa despre posibilitatea ca ChatGPT să mintă”.
De asemenea, a împărtășit chiar și capturi de ecran în care arăta că a întrebat ChatGPT dacă cazurile pe care le-a citat sunt reale. Programul a răspuns că sunt, susținând că deciziile pot fi găsite în „baze de date legale de renume”, inclusiv Westlaw și LexisNexis.
Schwartz a spus că „regretă foarte mult” că a folosit ChatGPT și că nu va mai face asta în viitor.