Toyota lansează o funcție de „mare ajutor” pentru șoferi: ce vor să aducă nou pe mașinile electrice
Pentru cei cărora li se pare că mașinile electrice sunt puțin plictisitoare, inginerii Toyota lucrează la o transmisie manuală falsă, cu sentimente realiste, ca posibilă caracteristică.
Pentru a fi clar, o transmisie manuală pe o mașină electrică nu ar servi deloc la nimic. Ar fi doar pentru distracție, un supliment pentru oamenii cărora le place schimbarea vitezelor în mașinile lor pe benzină, conform CNN.
Toyota, de mult sceptic față de vehiculele electrice, plănuiește un impuls mai agresiv în acest sector. Aceasta va însemna să găsiți modalități de a atrage tot felul de consumatori. O caracteristică ca aceasta ar putea ajuta să-i atragă pe cei care nu sunt atrași de netezimea și simplitatea obișnuite a unui vehicul electric.
Chiar și printre mașinile care funcționează pe benzină, cele mai multe vândute astăzi în Statele Unite au transmisii automate care schimbă treptele fără intervenția șoferului. Transmisiile manuale, în care șoferul trebuie să apese o pedală de ambreiaj și să miște un bețișor pentru a selecta diferite trepte, sunt de obicei oferite ca opțiuni la mașinile de performanță sau, în unele cazuri, la mașinile extrem de ieftine. Cu toate acestea, sunt mai frecvente în alte părți ale lumii, inclusiv în Europa.
Majoritatea mașinilor electrice au doar o transmisie cu o singură viteză, deoarece motoarele lor electrice care se rotesc rapid nu au nevoie de ajutor suplimentar de la diferite rapoarte de transmisie la viteze diferite.
O opțiune utilă
În cazul Toyota, conform unei cereri de brevet depuse în Statele Unite la sfârșitul lunii mai, mașina nu ar avea o transmisie reală cu mai multe viteze. În schimb, un schimbător de viteze ar fi conectat la senzori și la un computer central programat să imite senzația unei mașini cu transmisie manuală. Deoarece nu toate mașinile cu transmisie manuală sunt la fel – au motoare diferite și transmisii diferite cu un număr diferit de viteze – computerul central ar fi programat să imite un anumit tip de mașină cu transmisie manuală. Pentru a completa experiența, șoferul va avea o pedală de ambreiaj pe lângă frâna și accelerația obișnuite.
Șoferii vor putea chiar să reducă viteza, un proces cunoscut și sub numele de frânare de motor. Atunci șoferul selectează o treaptă inferioară și eliberează pedala de ambreiaj fără a apăsa deloc pedala de accelerație. Apoi, frecarea motorului nealimentat încetinește mașina fără ca șoferul să fie nevoit să folosească frânele.
Transmisia manuală virtuală a Toyota include programare care le va permite șoferilor să experimenteze în mod realist utilizarea prost, până la un punct. Dacă șoferul nu „îi dă suficientă benzină” sau selectează treapta greșită, mașina se va zgudui și se va înclina, la fel cum ar face o mașină cu transmisie manuală pe benzină. Computerul mașinii va limita cât de departe va merge tremuratul pentru a evita stresul asupra bateriei.
Dacă șoferii nu au chef să folosească transmisia manuală falsă, nu trebuie. Mașina ar avea două moduri de conducere, un mod EV obișnuit și modul manual fals.
Unele rapoarte despre tehnologie au spus că vor exista, de asemenea, sunete false ale motorului, care vor merge împreună cu toate acțiunile de schimbare și accelerare, deși cererea de brevet nu menționează acest lucru. Până acum, nu este clar dacă, când și pe ce piețe globale ar putea fi vândut EV-ul fals.