Toyota are planuri mari legate mașinile electrice: ce urmează să lanseze compania
Koji Sato, în prima sa conferință de presă de la înlocuirea lui Akio Toyoda, a declarat că Toyota și Lexus vor lansa un total de 10 vehicule electrice noi în următorii trei ani.
Noul CEO Toyota, Koji Sato, a avertizat că industria se află într-o „situație de viață sau de moarte”, intenționează să turboalimenteze vânzările de vehicule electrice ale companiei la 1,5 milioane de vehicule în 2026, cu ajutorul unei noi platforme dezvoltate și a producției de trei vehicul complet electrice în America de Nord.
Noua arhitectură dedicată EV va permite viitoarelor vehicule electrice Toyota să-și dubleze autonomia, datorită utilizării mai eficiente a bateriei și va necesita jumătate din resursele de investiții și dezvoltare.
În următorii trei ani, Toyota și Lexus vor adăuga un total de 10 vehicule electrice noi, inclusiv modele pe noua platformă și altele pe versiuni evoluate ale celui actual e-TNGA.
Strategia de ansamblu a lui Sato, numită Toyota Mobility Concept, solicită extinderea afacerii mașinilor japonezi dincolo de mașini, pentru a găsi noi fluxuri de venituri și a oferi marje mai mari într-o industrie care se confruntă cu schimbări profunde. Foaia de parcurs solicită valorificarea electrificării, noi forme de mobilitate și digitalizare și valorificarea noilor oportunități în infrastructura conectată.
„Mesajul numărul 1 este: „Să schimbăm viitorul mașinilor”, a spus Sato. „Trebuie să urmărim în continuare creșterea valorii mașinilor. Acesta este modul în care trebuie să evoluăm”.
Noul șef Toyota, cunoscut sub numele de Căpitanul Sato pe plan intern, a spus că va rămâne cu abordarea diversificată a Toyota cu privire la electrificare, care se bazează pe hibrizi și vehicule cu celule de combustibil pe hidrogen, chiar și atunci când conectează vehiculele electrice. Toyota a spus că acum realizează marje de profit mai bune la hibrizi decât la vehiculele pe benzină.
Abordarea pe mai multe direcții este, de asemenea, necesară pentru a răspunde nevoilor amprentei globale extinse a clienților Toyota și pentru a găzdui o gamă care cuprinde mini-mașini până la camioane. „Din această diversitate vine inovația”, a spus Sato.
Sato, care a spus că pornirea strategiei EV a companiei este prioritatea sa principală, continuă cu planurile de a lansa o nouă platformă complet electrică până în 2026, care va ajuta la propulsarea vânzărilor globale de vehicule electrice ale Toyota la aproximativ 1,5 milioane de vehicule. Toyota a vândut doar 25.000 de vehicule electrice complete la nivel global în 2022.
Lexus va conduce încărcarea EV
Sato a spus că revizuirea lui EV va duce cu Lexus, care a spus deja că intenționează să devină complet electric în întreaga lume până în 2035 și să vândă 1 milion de vehicule electrice la nivel global în 2030.
Toyota, în ansamblu, vizează vânzări globale de 3,5 milioane de vehicule electrice în acel interval de timp.
Pentru a ajunge acolo va fi nevoie de o urcare rapidă. În 2022, Toyota a vândut doar 24.466 de vehicule complet electrice în întreaga lume. Aceasta se compară cu 2,6 milioane de hibrizi în aceeași perioadă.
Dar Toyota accelerează ritmul în 2023, cu o lansare accelerată a crossover-ului Toyota bZ4X și a omologul său premium Lexus, RZ.
Vânzările globale de vehicule electrice ale Toyota s-au triplat la 9.016 vehicule în primele două luni ale anului.
Între timp, pe piața critică din SUA, Toyota a vândut aproximativ 1.880 de vehicule electrice până în martie. În schimb, General Motors, principalul său rival american, a vândut peste 20.000 de exemplare.
Dar chiar dacă Toyota trece mai repede la vehiculele electrice, concurența nu stă pe loc.
Dacă Toyota atinge 1,5 milioane de vânzări de vehicule electrice în 2026, rivalul chinez de vehicule electrice BYD ar putea vinde 3 milioane, iar Tesla până la 5 milioane, a declarat Koji Endo, analist auto senior la SBI Securities Co. din Tokyo.
„Obiectivul Toyota pentru 2026 este un salt mare, mare, în ceea ce privește Toyota”, a spus Endo. „Dar trebuie să-l compari cu alți producători. Ar putea exista o jumătate de duzină de companii care vând mai mult de 1,5 milioane de vehicule electrice în 2026. Chiar pot să-i ajungă din urmă pe acei favoriți? Asta e întrebarea.”