Toyota a dominat piața și anul trecut: care sunt cele mai bine vândute mașini din 2022
Clasamentul celor mai bine vândute mașini din lume în 2022 ne lasă cu un rezultat destul de diferit de ceea ce se pot aștepta cei din Europa.
Studiul pe care JATO Dynamics îl face în fiecare an pe piața auto mondială servește la stabilirea clasamentului celor mai bine vândute mașini din întreaga lume.
Toyota, lider absolut de piață
Toyota, cel mai mare producător mondial și marca cu cele mai multe vânzări la nivel mondial, este liderul absolut de piață, cu RAV-4 în frunte și sedanul Corolla pe locul doi.
Surpriza este însă apariția Tesla Model Y pe ultimul loc pe listă și devenind, în același timp, cea mai bine vândută mașină electrică din lume.
Mai mult decât atât, Tesla este singura marcă care are mai mult de un model în top 10, în afară de Toyota, care are nu mai puțin de cinci vehicule (pe lângă cele deja menționate, apar Camry, Hilux și Corolla Cross), în timp ce Elon Musk brandul are și Modelul 3 în acest clasament.
Singurul Ford din top 10 este F-150, iar Honda și Nissan au, de asemenea, un reprezentant în această sală a faimei: Honda CR-V și, respectiv, Sentra.
Top 10 cele mai bine vândute mașini în 2022
- Toyota RAV 4 – 1.016.000 de unități.
- Toyota Corolla – 992.000 de unități.
- Tesla Model Y – 747.000 de unități.
- Honda CR-V – 733.000 de unități.
- Toyota Camry – 673.000 de unități.
- Toyota Hilux – 632.000 de unități.
- Nissan Sentra – 566.000 de unități.
- Toyota Corolla Cross – 530.000 de unități.
- Ford F-150 – 525.000 de unități.
- Tesla Model 3 – 482.000 de unități.
Câte mașini se vând în întreaga lume?
Potrivit datelor de la JATO Dynamics (cu cifre oficiale de pe 53 de piețe și estimări în peste 90 de piețe suplimentare), anul trecut au fost vândute în întreaga lume 79,4 milioane de mașini (inclusiv pick-up-uri, vehicule comerciale ușoare și autoutilitare ușoare).
Deși aceasta este o cifră uriașă, este în scădere față de anul precedent (când s-au înregistrat 80,7 milioane de livrări)… și totuși piețele emergente precum India, Orientul Mijlociu, Africa și Asia de Sud-Est și-au crescut ponderea la nivel global, reprezentând 24% din înregistrările globale (pentru referință, America de Nord, Europa și China reprezintă 69%).
Tesla, lider absolut în mașini electrice
Brandul american a cunoscut o creștere de 43% a vânzărilor, dar proliferarea mărcilor locale în China a împiedicat această cifră să fie și mai mare.
Mai mult, capacitatea de progres a Tesla pare asigurată dacă una dintre previziunile lui JATO este ceva de urmat: „Tesla a început să-și scadă prețurile și producătorii tradiționali vor trebui să urmeze exemplul dacă vor să-și mențină pozițiile pe piață”.