Tesla nu pierde timpul: Model 3 și Y vândute la reducere
Producătorul auto a redus deja prețurile modelelor S și X în septembrie.
Mai ieftin
Tesla reduce prețurile la unele vehicule Model 3 și Model Y în SUA, după cum a observat CNBC. Mișcarea producătorului de automobile, a doua scădere a prețului în puțin peste o lună, vine după ce nu a ajuns la estimările pieței pentru livrări.
Site-ul web al Tesla listează acum Modelul 3 începând de la 38.990 USD, în scădere față de 40.240 USD anterioare. Între timp, Model 3 Long Range este acum de 45.990 USD (în scădere de la 47.240 USD), iar Model 3 Performance are un preț nou de 50.990 USD (de la 53.240 USD). În plus, modelul Y Performance SUV a scăzut de la 54.490 USD la 52.490 USD.
Citește și Tesla se confruntă cu probleme: Ce arată datele despre producătorul american
Acestea sunt reduceri minore în comparație cu scăderile de preț de aproape 20% pe care le-a emis în septembrie pentru modelele S și Model X. De asemenea, ele nu se compară cu reducerile de preț din martie, care au scăzut costurile Model X cu până la 10.000 de dolari.
Strategie pe termen lung
Tesla a început să se joace cu prețurile la sfârșitul anului 2022, când a redus costurile pentru a face față unei încetiniri a cheltuielilor consumatorilor și a crescut concurența cu vehiculele electrice. Producătorul auto și-a atribuit scăderea din al treilea trimestru modernizărilor din fabrică, ceea ce a dus la oprirea producției.
Citește și Tesla are motive de bucurie: Cum reușește să rămână în topul preferințelor
Din ianuarie, Tesla a redus costul modelului 3 cu aproximativ 17% și al modelului Y cu 26%.
Prioritate pentru volum
CEO-ul Elon Musk a semnalat că este dispus să acorde prioritate volumului și cotei de piață față de marjele de profit pe termen scurt. „Cred că are sens să sacrificăm marjele în favoarea producerii mai multor vehicule”, a spus el în iulie.
Citește și Tesla rămâne liderul industriei mașinilor electrice: Ce arată datele despre producătorul american
Cu toate acestea, producătorul auto crede că își va atinge în continuare obiectivele pentru 2023. „O scădere secvenţială a volumelor a fost cauzată de perioadele de nefuncţionare planificate pentru upgrade-urile fabricii, după cum sa discutat la cel mai recent apel privind veniturile. Ținta noastră de volum pentru 2023 de aproximativ 1,8 milioane de vehicule rămâne neschimbată”, a scris Tesla într-o declarație săptămâna aceasta.