Tesla este din nou în atenția autorităților: ce se întâmplă cu Model 3 și Model Y

de: Andrei Tilimpea
02 08. 2023

O mulțime de rapoarte ale șoferilor au determinat Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi să deschidă o anchetă nouă.

Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi investighează Tesla după o duzină de rapoarte despre vehiculele Model 3 și Model Y din anul model 2023 care întâmpină probleme de direcție. Agenția a deschis o evaluare preliminară (PE) după ce șoferii au susținut că fie nu pot să-și conducă vehiculul, fie că au suferit o pierdere a servodirecției.

„Cinci rapoarte indică o incapacitate de a conduce vehiculul. Șapte rapoarte suplimentare menționează pierderea servodirecției care are ca rezultat un efort sporit de a controla vehiculul”, a spus NHTSA. „Un PE a fost deschis pentru a evalua domeniul de aplicare, frecvența, procesele de fabricație și severitatea asociate cu această afecțiune”.

Tesla continuă să aibă probleme

Nu au fost raportate morți sau răniți în legătură cu aceste incidente, după cum notează Electrek, dar unul a dus la un accident sau un incendiu. Aproximativ 280.000 de vehicule sunt incluse în sfera investigației, ceea ce ar putea duce la o rechemare. Tesla nu are un departament de comunicații care să poată fi contactat pentru comentarii.

Aceasta nu este prima dată când NHTSA analizează problemele de siguranță Tesla. În martie, agenția a deschis o investigație separată în urma unor rapoarte despre căderea volanelor Tesla în timp ce vehiculele Model Y se aflau pe drum. Compania a atras și atenția Departamentului de Justiție. În ianuarie, Tesla a confirmat că DOJ a solicitat documente legate de funcțiile Tesla Autopilot și Full Self-Driving.

Între timp, luna trecută, Tesla a emis o rechemare voluntară pentru mai mult de 1.300 de vehicule Model S, X și Y pe care le-a construit anul acesta din cauza camerelor nealiniate. Compania a spus că problema „poate face ca anumite funcții de siguranță activă să fie indisponibile, inclusiv frânarea automată de urgență, avertizare de coliziune frontală și asistență pentru menținerea benzii de circulație, fără a alerta șoferul despre indisponibilitatea acestora”.