Tesla domină piața europeană: mașinile sale electrice sunt la mare căutare

de: Andrei Tilimpea
23 06. 2023

Producătorul auto din SUA reprezintă în prezent puțin mai mult de jumătate din toate vânzările de vehicule electrice premium din regiune.

Dominația Tesla pe piața europeană a vehiculelor electrice a crescut din cauza cererii pentru Modelul Y, care a fost cel mai vândut în regiune în primul trimestru și la o distanță uimitoare de a lua coroanele de vânzări din T2 și din prima jumătate a anului.

Tesla a vândut peste 87.600 de modele Y, în creștere cu 257%, după cinci luni, potrivit cifrelor preliminare ale cercetătorului de piață Dataforce.

Tesla reprezintă în prezent puțin mai mult de jumătate din toate vânzările de vehicule electrice premium din regiune. Vânzările sale până în luna mai au fost de 116.658, rezultând o cotă de 51,3%.

Modelul Y a fost liderul clar premium EV, cu mult înaintea modelului său soră, sedanul Model 3, cu 24.960 de unități, în timp ce numărul 3 premium EV a fost Volvo XC40 cu un volum de 16.592.

Rivalul Tesla

Tesla a fost, de asemenea, marca nr. 1 de vehicule electrice din Europa când au fost luate în considerare atât vânzările premium, cât și cele de volum, cu o cotă de 18,4% din piața globală a vehiculelor electrice din Europa, potrivit cifrelor preliminare.

Cel mai apropiat concurent al unei mărci de volum a fost Volkswagen ID3, cu vânzări de 25.742 până la cinci luni, potrivit datelor reprezentând 93% din vânzările din Uniunea Europeană plus țările ETFA și Marea Britanie.

În sectorul plug-in hybrid, o serie de jucători premium se descurcă bine.

Cu vânzări pe cinci luni de 28.896 PHEV, Mercedes-Benz deține o cotă de 16,4% din sector.

BMW, inclusiv Mini, este chiar în urmă cu vânzări de 28.368 de vehicule PHEV până în mai și o cotă de 16,1%.

Volvo a avut 21.172 de vânzări PHEV după cinci luni și o cotă de 12 la sută, dar dacă este inclusă marca soră Lynk & CO, 01 al mărcii este un model soră cu Volvo XC40, atunci vânzările cresc la 34.593 și cota crește la 19,6 la sută.

Privind la segmentele de top ale Europei, există o cursă strânsă pentru conducerea clasei Large Premium, cu Audi A6 cu doar 606 de unități înaintea BMW Seria 5 (20.161 față de 19.555), conform cifrelor preliminare ale Dataforce.

Concurența Premium Coupe este și mai strânsă, Porsche 911 conducând BMW Seria 4 cu 542 de unități (5.755 față de 5.213).

Una dintre cele mai puțin competitive curse este în segmentul Premium Midsize Crossover, unde Modelul Y este înaintea lui Mercedes GLC cu peste 53.500 de unități.