Sony și Honda au planuri mari: ce se întâmplă cu mașinile electrice pe care le fabrică

de: Andrei Tilimpea
17 01. 2023

Proprietarii vor păstra mașina mai mult decât cei trei până la cinci ani obișnuiți, deoarece asistența șoferului și upgrade-urile de divertisment o vor păstra nouă, au spus partenerii.

Brandul electric comun al Sony și Honda, Afeela, vizează contracte de închiriere de până la 10 ani.

Companiile cred că oamenii care cumpără mașina o vor păstra atât de mult, deoarece actualizările de software o vor păstra proaspătă, a spus președintele și CEO-ul Sony Honda Mobility, Yasuhide Mizuno.

Sony și Honda au dezvăluit marca Afeela la CES, lansând un concept de sedan pentru a-și prezinta modelul de debut, care urmează să fie lansat în 2026.

Vânzările de EV vor începe în Europa la sfârșitul anului 2026-începutul lui 2027, a spus Mizuno, la scurt timp după lansarea pe piața din SUA și Japonia.

„Înlocuirea mașinii la fiecare trei până la cinci ani este o metodologie foarte tradițională”, a spus Mizuno „Dar acum: schimbare mare. Această mașină se actualizează mereu; prin urmare, încercăm să folosim clienții timp de cinci până la 10 ani.”

Noua marcă va instala un cip de computer costisitor de la furnizorul american Qualcomm, care poate efectua 800 de trilioane de operațiuni pe secundă (TOPS) pentru a se asigura că mașina va accepta cel mai recent software, chiar și mai târziu în viață. Prin contrast, cipul Qualcomm din noul SUV-ul pilot electric Volvo EX90 poate realiza 10 TOPS.

„Ne concentrăm pe viitor”, a spus Mizuno, adăugând că un cip 800 TOPS va fi suficient de puternic pentru a permite conducerea autonomă de nivel 3 și 4 atunci când reglementările o permit.

Mașina de dimensiuni medii va fi echipată cu 45 de senzori, inclusiv lidar, pentru a-i oferi hardware-ul de care are nevoie pentru a conduce autonom încă de la început.

„Mașina în sine este puțin scumpă, dar plățile de abonament leasing nu sunt atât de dăunătoare”, a spus Mizuno.

Persoanele care închiriază mașina pot fie să renunțe la actualizări pentru a reduce cifra lunară în timp, fie să accepte upgrade-uri, de exemplu, la sistemele de divertisment și asistență pentru șofer și să plătească aceeași rată de închiriere chiar și pe măsură ce mașina îmbătrânește, a spus Mizuno.

O idee similară, cu o întorsătură diferită, a fost anunțată de rivalul Honda Toyota, care a declarat la sfârșitul anului trecut că va oferi reduceri clienților de leasing pentru noul său Prius dacă acceptă actualizări de siguranță pe parcursul unui contract de închiriere pe termen mai lung.

O idee interesantă

Sony Honda Mobility, un startup cu sediul în Tokyo, care are aproximativ 200 de angajați, se va baza pe resursele Sony Corp. pentru a furniza software-ul, precum și conținutul muzical și de divertisment.

Parteneriatul ajută Honda să abordeze un „punct slab” în ceea ce privește expertiza în software, le-a spus Mizuno, care a lucrat anterior pentru producătorul de automobile.

„Honda nu are muzică sau conținut de divertisment sau tehnologie de senzori. Dar Sony are. Este o combinație foarte bună pentru noi”, a spus Mizuno.

Afeela va folosi noul e:Architecture electric de la Honda, care va susține și o mașină cu insignă Honda, care urmează să sosească aproximativ în aceeași perioadă cu primul model Afeela, a spus Mizuno.

Mașina va fi probabil produsă în SUA, a adăugat el. Honda intenționează să construiască un centru de producție de vehicule electrice în statul Ohio.

Sony Honda Mobility a finalizat joint-venture-ul în iunie anul trecut, numind-o pe Izumi Kawanishi, vicepreședinte executiv Sony, președinte și director de operațiuni al startup-ului.

Parteneriatul a urmat anunțul Sony la CES 2020 că dorește să intre în industria auto. A folosit spectacolul din acel an pentru a dezvălui sedanul Vision-S EV. Sony a dezvăluit anul trecut un SUV electric.

Afeela își va urma probabil sedanul cu un SUV și, eventual, un al doilea sedan sau un minivan, a spus Mizuno.

„Ne gândim la al doilea și al treilea model”, a spus el. „Avem nevoie de o formație”.