Schimbarea din Uber pe care nu o vrea nimeni, confirmată oficial: s-ar putea să treci la Bolt

de: Iulia Kelt
16 06. 2023

Uber va începe în curând să afișeze reclame video în aplicație, iar acest amănunt te va enerva, cu siguranță.

Reclamele vor apărea în timp ce aștepți să apară o cursă, dar și când ești în tranzit, după ce plasezi comenzi în Uber Eats, în rezultatele căutării și în alte părți din Drizly, a declarat compania pentru The Wall Street Journal. Reclamele vor fi afișate și pe tabletele care sunt plasate în interiorul unor mașini Uber.

Utilizatorii din SUA vor începe să vadă reclame video săptămâna aceasta. Compania intenționează să lanseze anunțuri video și în Marea Britanie, Franța, Australia, iar lista poate continua.

Reclamele statice sunt afișate în Uber Eats din 2019, dar și în aplicația de transport, încă de anul trecut. Compania a început să ofere noi instrumente publicitare în Drizly, aplicația prin care poți comanda alcool, pe care a cumpărat-o în 2021.

Uber vrea bani din reclame

Mark Grether, vicepreședinte și director general al diviziei de publicitate a Uber, a declarat că gigantul este pe cale să obțină venit publicitar de un miliard de dolari în 2024.

Reclamele video din aplicații vor fi dezactivate în mod prestabilit și vor rula până la 90 de secunde.

O călătorie cu Uber durează, în medie, aproximativ 15 minute, iar utilizatorii petrec de obicei între două și trei minute uitându-se la aplicație în timpul călătoriilor. „Avem două minute de atenție. Știm unde ești, știm unde mergi, știm ce ai mâncat”, a spus Grether pentru Journal. „Putem folosi toate acestea pentru a direcționa apoi un anunț video către tine.”

Compania spune că nu va partaja datele persoanelor cu agenții de publicitate. Vei putea renunța la direcționarea anunțurilor pe baza datelor demografice și a activității tale în aplicațiile Uber, dar nu vei putea renunța complet la anunțuri, completează Uber. Cu excepția cazului în care, desigur, ești în altă aplicație în timpul călătoriei.

Nu este încă clar dacă vei putea închide imediat un anunț odată ce începe redarea. Totuși, dacă noua caracteristică va ajunge în România, Uber ar putea fi pe pierdere, de vreme ce există oricând Bolt.