România, loc rușinos în Uniunea Europeană în privința elevilor care nu trec de școala gimnazială. Câți copii au lipsit de la Evaluarea Națională
România ocupă un loc rușinos în Uniunea Europeană în ceea ce privește numărul elevilor care nu trec de școala gimnazială. Dintre cei peste 177.000 de copii înscriși în clasa a VIII-a, un procent considerabil a lipsit de la Evaluarea Națională.
România, loc rușinos în clasamentul european referitor la absolvenții de școală generală
Mai exact, România se menține pe primul loc în clasamentul țărilor membre ale Uniunii Europene în ceea ce privește copiii care nu trec de gimnaziu. Din totalul acestor elevi, 12,7% nu s-au prezentat la Evaluarea Națională.
Concret, în anul școlar curent, 2022 – 2023, dintre cei peste 177.000 de elevi care erau înscriși în clasa a VIII-a s-au prezentat luni, la proba de limba română a Evaluării Naționale, 154.600 de elevi.
Cu o scădere de 22.400 de elevi (12,66%) în această sesiune a Evaluării Naţionale, România are cei mai mulți tineri din țările Uniunii Europene, de până în 24 de ani, care nu au reușit să își continue școala mai departe de nivelul gimnazial.
Ministerul Educației, despre numărul de elevi prezenți la examen
În ciuda acestor date, Ministerul Educaţiei a subliniat o creştere a numărului de elevii la examen, raportat la sesiunea de limba română de anul trecut.
„Comparativ cu nivelul de participare consemnat la proba de Limba și literatura română din sesiunea 2022 (148.888 de elevi prezenți dintr-un total de 155.561 de înscriși), în acest an se constată o creștere cu peste 5.000 de participanți (154.600 de absolvenți din totalul de 161.654 de înscriși).”, a transmis Ministerul Educaţiei.
Raportat la numărul de elevi înscrişi în clasa a VIII-a la începutul anului ce a fost anunţat de Ministerul Educaţiei, unul din opt elevi nu a ajuns să dea examenul, în 2023.
Abandon școlar la vârsta de 14 ani
Astfel, România are cei mai mulți tineri de până în 24 de ani care nu au făcut liceul. Asta înseamnă abandonarea școlii la vârsta de 14 ani, situație la care România este campioană în Uniunea Europeană.
Diferența dintre numărul celor înregistrați în clasa a VIII-a și cei înscriși la Evaluarea Naţională este formată din elevii cărora nu le-a fost încheiată situația școlară din cauza corigențelor, precum și din cei care au abandonat sistemul pe parcursul acestui an, înainte de a se ajunge la examen.
Cei care nu au susținut Evaluarea Națională în această sesiune se pot înscrie la școli profesionale, în cadrul unei proceduri ce se adresează special acestei categorii de elevi.