RO e-Factură, subiect de fraudă online înainte de lansare. Avertismentul ANAF pentru toți românii care primesc mesaje false, cum le identifici
Mai sunt doar câteva zile până la lansarea e-Factură și obligativitatea adoptării acestui sistem de către toți contribuabilii din România. Până la 1 ianuarie însă, platforma se pare că face subiectul unor tentative de fraudare sub formă de mesaje false.
Mai multe companii din România au început în ultima săptămână să primească pe email niște solicitări care par, în mod fraudulos, să vină de la ANAF. În format digital, contribuabililor li se solicită „Fișele Client și Fișa Furnizor (dacă este cazul) pentru facturile emise și primite în luna curentă, pentru verificarea setărilor în sistemul e-Factura”, după cum se arată un comunicat de presă al instituției.
Evitați mesajele care par să vină de la ANAF
Oficialii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au insistat în comunicatul emis la mijlocul acestei săptămâni că mesajul prin care sunt solicitate ”fișele client și fișele furnizor” nu sunt transmise de ANAF. În același timp, recomandă ca nimeni să nu dea curs solicitărilor respective.
Dacă nu era evident pentru cineva, cei care primesc un astfel de mesaj nu trebuie să deschidă e-mailurile, să nu acceseze documentele anexate sau link-urile din conținut și să nu transmită bani către conturile menționate. Orice solicitare validă și autentică din partea ANAF poate fi găsită și accesată în Spațiul Privat Virtual (SPV). Doar din acest motiv a fost creată platforma respectivă și a fost facilitat accesul gratuit la serviciile pe care le oferă, pentru a reprezenta o cale de comunicare securizată cu instituția.
Avertisment ANAF pentru românii care primesc mesaje frauduloase
„Evident că acest mesaj nu este transmis de ANAF şi recomandăm să nu se dea curs unor astfel de solicitări! Reiterăm următoarele:
– nu deschideţi aceste emailuri;
– nu accesaţi documentele anexate sau linkurile din conţinut;
– nu transmiteţi bani către conturile menţionate!”, precizează comunicatul de presă al instituţiei.
Serviciul Spaţiul Privat Virtual, pus la dispoziţia contribuabililor, gratuit, a fost creat şi dezvoltat pentru o comunicare securizată cu instituţia.
„De asemenea, contribuabilii pot obţine informaţii fiscale cu caracter general la CALL CENTER ANAF – 0314039160”, se mai arată în comunicatul ANAF publicat în contextul celei mai noi campanii de fraudare a contribuabililor români.