Renault și Geely își întăresc parteneriatul: ce planuri au pentru 2023

de: Andrei Tilimpea
30 03. 2023

Asociația mixtă va avea o prezență globală în China, Europa și America Latină.

Geely va include opt uzine de propulsie în China și una în Suedia în viitoarea sa societate comună cu Renault și Saudi Aramco pentru motoare cu ardere.

Cu numele de cod „Horse” dat de către Renault și „Rubik” de către compania chineză Geely, parteneriatul a fost semnat în noiembrie anul trecut pentru a dezvolta motoare pe benzină și sisteme hibride mai eficiente, într-un moment în care industria auto este concentrată pe tranziția la vehicule electrice pe baterii.

Renault și Geely doresc ca parteneriatul să devină un furnizor de top de motoare cu ardere și motoare hibride pentru industria auto până la sfârșitul anului 2023, cu o forță de muncă de 19.000 și 15 miliarde de euro în venituri anuale.

Renault a declarat anterior că proiectul Horse va avea 17 fabrici – opt de la producătorul francez de automobile din America Latină, Europa și Turcia – și nouă de la Geely.

Surse au declarat pentru Reuters că opt din cele nouă fabrici care provin de la Geely și Aurobay au sediul în China, iar una se află în Skovde, Suedia. Aurobay este o unitate de motor cu ardere creată de Volvo Cars și Geely în 2021, care este acum deținută în totalitate de Geely.

Cercetare și dezvoltare globală

Viitorul parteneriat va avea, de asemenea, două centre de cercetare și dezvoltare Geely-Aurobay, unul în Golful Hangzhou din China și celălalt în Göteborg, Suedia. Renault va aduce trei centre de cercetare și dezvoltare în Europa și America Latină în cadrul JV.

„Demonstrează că amprenta este foarte complementară și echilibrată la nivel global”, a declarat una din surse.

Geely va pune la dispoziție toate fabricile sale de motoare și transmisie în cadrul parteneriatului, dar nu și trenurile sale de propulsie electrice.

Geely și Renault au spus că parteneriatul ar trebui să aibă o capacitate anuală de producție de peste cinci milioane de motoare și transmisii cu combustie internă, hibride și hibride plug-in.

Saudi Aramco va oferi know-how despre e-combustibili și hidrogen.

Tehnologia EV a Renault va rămâne separată de Horse și va deveni nucleul viitoarei sale unități „Ampere”.

Strategia Renault de a reveni în cursa de electrificare include o listare publică pentru Ampere, care ar putea avea loc mai târziu în acest an.