Renault se inspiră după Dacia: Când apare Kardian, ce oferă

de: Andrei Tilimpea
26 10. 2023

Renault își propune să-și reducă dependența de Europa printr-un impuls de produse în America Latină, Africa de Nord, India și Coreea de Sud.

Investiție uriașă

Renault va investi 3 miliarde de euro până în 2027 pentru a lansa opt vehicule noi și pentru a stimula vânzările de vehicule electrice în afara Europei, ca parte a unei relansări globale pentru producătorul francez de automobile.

„Deoarece reînnoirea produselor noastre dă roade în Europa, acum vom face marca mai globală și mai profitabilă”, a declarat Fabrice Cambolive, directorul general al mărcii Renault, într-un comunicat.

Citește și Renault lansează trapa Solarbay: Ce este, cum funcționează, de ce este benefică pentru mașinile electrice

Renault a spus că până în 2027, vehiculele electrice și hibridele ar trebui să reprezinte o treime din vânzările în afara Europei.

Primul dintre noile vehicule Renault pentru piețele globale este un SUV mic derivat din Dacia Sandero, numit Kardian, care a fost dezvăluit marți în Brazilia – a doua cea mai mare piață a mărcii Renault după Franța.

Mașina va fi lansată anul viitor în America Latină și Maroc.

5 modele mai mari

Cinci dintre noile modele vor fi fie compacte, fie mai mari „pentru a poziționa marca în cele mai multe segmente care creează valoare”, a spus Renault.

Modelele se vor baza pe două platforme noi. Prima este o platformă modulară care include Kardian, pentru asamblare în America Latină, Turcia, Maroc și India.

Citește și Renault atacă anul 2024 cu un model nou: Când apare și cât costă Scenic E-Tech

Va fi, de asemenea, baza unui pickup 4X4 hibrid. Renault a prezentat și un model concept al vehiculului respectiv, Niagara, în Brazilia.

A doua platformă globală a Renault este destinată vehiculelor de ultimă generație produse în Coreea de Sud, pe baza unui parteneriat semnat în 2022 între Renault și Geely.

Model inspirat după Dacia Sandero

Primul vehicul Renault Korea Motors bazat pe această platformă va fi lansat în 2024.

Ca parte a redresării strategiei pentru 2021, Renault s-a concentrat pe cele mai profitabile segmente din Europa – vehiculele electrice și modelele compacte.

Citește și Nu doar Dacia Spring este sancționată: Tesla, Renault și BMW suferă și ele din cauza deciziei UE

Dar, combinat cu pierderea Rusiei, anterior a doua piață ca mărime a grupului, după invazia rusă a Ucrainei, acest lucru a făcut Renault mai dependentă de piața europeană.

În primele nouă luni, aproape 69 la sută din vânzările Renault au fost în Europa, în creștere față de 63 la sută cu un an mai devreme.