Profeția ChatGPT despre locurile de muncă: ce meserii vor dispărea în următorii 10 ani, care este explicația
Inteligența artificială începe să joace un rol din ce în ce mai important în viețile noastre, duce la desființarea multor locuri de muncă și, mai repede sau mai târziu, la o serie de reforme radicale. Cel mai bun exemplu al acestor transformări vine de la Chat GPT, o aplicație web a celor de la Open AI bazată pe GPT 4.
De ceva timp, Chat GPT a învățat limba română într-o manieră surprinzător de corectă și de elaborată. Din acest motiv, am făcut mai multe teste legate de abilitatea sa de a prevede ce urmează să se întâmple în piața muncii, în viitorul mai mult sau mai puțin îndepărtat. Mai mult decât altceva, m-a încântat însă faptul că orice informație îi soliciți este pusă în context, după cum vei vedea în exemplul de mai jos.
Ce meserii vor dispărea în următorii 10 ani
”Previziunea cu privire la meseriile care vor dispărea în următorii 10 ani este dificilă, deoarece există multe variabile care pot afecta acest lucru. Cu toate acestea, în general, meseriile care implică sarcini repetitive și rutine pot fi automate, ceea ce ar putea duce la reducerea numărului de locuri de muncă în aceste domenii. În plus, avansul tehnologic și dezvoltarea inteligenței artificiale pot duce la înlocuirea unor meserii care necesită abilități tehnice și de calcul cu mașini și algoritmi. În cele din urmă, schimbările demografice, cum ar fi îmbătrânirea populației și urbanizarea, pot afecta, de asemenea, cererea de anumite servicii și meserii.
Unele meserii care ar putea dispărea în următorii 10 ani includ:
- Lucrătorii în domeniul producției de masă, cum ar fi operatorii de linie de asamblare, deoarece roboții și alte tehnologii automate pot prelua sarcinile lor.
- Angajații din domeniul bancar și financiar, cum ar fi casieri, analiști de credite și agenți de vânzări, deoarece multe operațiuni bancare pot fi gestionate online și prin intermediul aplicațiilor mobile.
- Șoferii de camioane și transportatori, deoarece vehiculele autonome devin tot mai populare și pot prelua sarcinile de transport.
- Asistenții medicali și îngrijitorii, deoarece roboții și dispozitivele medicale pot prelua anumite sarcini de îngrijire.
- Personalul de birou, cum ar fi secretarii și recepționerii, deoarece multe sarcini de birou pot fi gestionate prin intermediul tehnologiei.
- Operatori de call-center – cu creșterea asistenței virtuale și a inteligenței artificiale, multe companii își vor automatiza serviciul de asistență pentru clienți, reducând astfel nevoia de operatori de call-center.”
Mai sus, în ghilimele, este redat integral răspunsul oferit de inteligența artificială Chat GPT la întrebarea din subtitlu, fără niciun fel de modificare. Nu a fost adăugată nici măcar o virgulă.