Producătorii auto germani, buni de plată: BMW, Mercedes și VW au primit o amendă uriașă
Autoritatea de reglementare antitrust din Coreea de Sud a declarat că va impune o amendă uriașă celor de la Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen și Audi pentru că s-au înțeles pentru a manipula emisiile mașinilor sale diesel folosind software.
Cei patru producători au fost implicați în coluziune care a redus concurența și a restrâns alegerea consumatorilor, a declarat Comisia pentru comerț echitabil din Coreea (KFTC).
Mercedes a fost amendat cu 20,7 miliarde de woni, BMW cu 15,7 miliarde de woni și Audi cu 6 miliarde de woni, a spus autoritatea de reglementare, adăugând că VW nu a fost amendat pentru că nu a câștigat venituri relevante pentru această problemă.
Amenda combinată este de 42,3 miliarde woni sau 33,48 milioane dolari.
Anul trecut, Mercedes și unitatea sa coreeană au fost amendate cu 20,2 miliarde de woni pentru publicitate falsă legată de emisiile vehiculelor de pasageri diesel.
Probleme pentru BMW
În 2021, Comisia Europeană a amendat VW și BMW cu un total de 875 de milioane de euro pentru înțelegere pentru a reduce utilizarea tehnologiei de curățare a emisiilor pe care le-au dezvoltat.
BMW a fost de acord cu o înțelegere propusă de Comisia Europeană pentru a pune capăt unei investigații antitrust, în timp ce Grupul Volkswagen a declarat că ia în considerare dacă va lua măsuri legale în această privință.
Comisia Europeană a declarat că cei trei mari producători de automobile germani au încălcat regulile antitrust ale UE prin restrângerea concurenței în curățarea emisiilor pentru mașinile diesel. Acuzațiile se referă la coluziune privind stabilirea standardelor pentru aditivul Adblue utilizat pentru a reduce poluanții nocivi de NOx.
Comisia a amendat BMW și Volkswagen Group cu un total de 875 de milioane de euro, dar Daimler nu a fost amendat pentru că a dezvăluit existența cartelului.
BMW a declarat că a plătit o amendă de 373 de milioane de euro.
În 2019, Comisia i-a acuzat pe producătorii de automobile germani de colaborare pentru a bloca lansarea tehnologiei de emisii curate. Acesta a spus că producătorii de automobile s-au înțeles pentru a restricționa dimensiunea rezervoarelor AdBlue între 2006 și 2014.
Șefa UE pentru antitrust, Margrethe Vestager, a declarat joi că producătorii de automobile, inclusiv mărcile Audi și Porsche ale Grupului VW, dețin tehnologia pentru a reduce emisiile nocive dincolo de ceea ce era impus legal de standardele UE privind emisiile, „dar au evitat să concureze în utilizarea întregului potențial al acestei tehnologii pentru curățare. mai bun decât ceea ce este cerut de lege”.
„Deci decizia de astăzi se referă la modul în care cooperarea tehnică legitimă a mers prost. Și nu o tolerăm atunci când companiile se complică”, a spus Vestager.
Cazul nu a fost legat de utilizarea de către Grupul VW a dispozitivelor de înfrângere ilegale pentru a înșela testele de emisii.