Pretenții uriașe ale angajaților în fața patronilor: totul e negociabil, chiar și dacă ai 8 clase

de: Mădălina Bahrim
30 10. 2023

Piața muncii a suferit schimbări radicale de paradigmă în ultimii ani.

Dacă în anii 2000 patronii aveau de unde alege angajați, fiind la ușa lor prezenți zilnic mii de doritori gata sa ocupe un loc de muncă, oricât de slab ar fi fost el remunerat, astăzi situația stă invers.

Avem angajatori care acceptă orice pretenții ar avea angajații lor, numai să nu le plece din firmă. Salariații au ajuns astăzi să facă legea pe piața muncii de la noi din țară, profitând de deficitul de forță de muncă tot mai accentuat în rândul firmelor românești.

Angajații cer, patronii oferă

Parcă nici loc de negociere nu mai e. Indiferent de nivelul de studii sau experiența pe care o ai, angajatorii sunt foarte deschiși să-ți accepte cerințele, ca nu cumva să rămână fără tine și să pleci la o altă firmă.

O analiză recent realizată de BBC în rândul angajaților americani poate avea aplicabilitate și-n România, dacă ținem cont de faptul că și acolo, la fel ca la noi, firmele se confruntă cu deficit de personal pe toate sectoarele de activitate, deci există foarte multe similitudini.

Citește și O nouă fabrică se deschide în România. Italienii fac o investiție de milioane de euro și vine cu angajări masive

După cum spuneam, analiza BBC evidențiază faptul că lucrătorii aflați la jumătatea vieții au anumite cerințe speciale de la locul lor de muncă și, deloc surprinzător, angajatorii lor răspund imediat solicitării.

“Beneficiile furnizării acestor servicii merg dincolo de aspectele economice”, spune Peter Bamberger, profesor la Școala de Management Coller din cadrul Universității din Tel Aviv și președinte ales al Academiei de Management.

Citește și Angajatorii din România, probleme cu forța de muncă. Peste o treime dintre companiile din țară nu găsesc angajați

“Vorbim despre servicii care au un impact potențial asupra copiilor și părinților cuiva. Organizațiile nu oferă doar asistență financiară, ci creează o legătură emoțională puternică – arată că le pasă.”

Firmele vin în întâmpinarea nevoilor angajaților

Jurnaliștii americani detaliază acest nou fenomen și subliniază deschiderea angajatorilor de a veni în întâmpinarea nevoilor angajaților, astfel încât atât ei, cât și familiile acestora, să fie mulțumite de serviciile care li se oferă. Acest lucru se traduce prin creșterea productivității, deci firma ajunge în final să aibă rezultate mai mult și, implicit, de câștigat de pe urma efortului de a-și înțelege și susține salariații.

“Angajatorii sunt conștienți de faptul că faptul că trebuie să le găsești părinților tăi în vârstă un specialist sau o unitate potrivită în care să locuiască este o corvoadă care consumă timp și emoții”, spune Bamberger.

“Angajatorii știu că acest lucru îți răpește timp din ziua de lucru și dacă te pot ajuta în acest sens, vei fi mai prezent și mai concentrat la locul de muncă.”

Citește și Câte zile libere mai au românii până la finalul anului 2023. Încă două minivacanțe până la anul