Porsche are planuri mari pentru noul Macan electric: cum se schimbă noile mașini electrice ale companiei
Porsche a lansat noi detalii despre viitorul Porsche Macan EV și platforma EV de nouă generație a companiei, Premium Platform Electric (PPE).
Porsche a dat lovitura în 2019 cu prima sa ofertă complet electrică, Porsche Taycan. Dar de la această dezvoltare, marca germană a dezvoltat doar noi stiluri de caroserie și echipamente pentru Taycan, în loc să lanseze alte modele electrice noi. Acest lucru este pe cale să se schimbe cu viitorul SUV electric Macan. Porsche a publicat acum informații despre performanța și tehnologia care vor veni în noul SUV și viitoarele vehicule pe baza platformei sale PPE.
Există multe revelații uimitoare în cel mai recent comunicat de presă al lui Porche. Totuși, poate cea mai semnificativă este lansarea specificațiilor de performanță pentru viitoarea platformă EV, pe care se va baza Macan EV. Platforma va avea inițial o putere maximă de 611 cai putere (450 kW) și 1000 Nm. Porsche nu a specificat numărul de motoare utilizate pentru a produce această ieșire, deși compania a remarcat că această putere a venit printr-un sistem de tracțiune integrală.
Upgrade-urile bateriei au fost un alt punct central, bateria de aproximativ 100 kWh a platformei putând să se încarce de la 5 la 80% în doar 25 de minute datorită unei noi arhitecturi de 800 de volți.
Ce îmbunătățiri mai pregătește Porsche
Alte îmbunătățiri masive care vin asupra platformei PPE de nouă generație se concentrează pe modificările de design ale sistemului de propulsie.
În primul rând, Porsche va folosi un nou „motor sincron permanent pe bază de curent alternativ” (PSM) despre care compania spune că produce „putere și densități de cuplu mai mari, eficiență mai mare și reproductibilitate mai bună a puterii de ieșire”. Noul motor beneficiază, de asemenea, de un nou design de manta de răcire, o nouă orientare a magnetului („Laminare în V dublu”) și o reducere generală a greutății, în ciuda puterii mai mari.
Pe lângă statisticile de performanță incredibile, Porsche a proiectat o nouă punte spate de performanță pentru a ajuta șoferii să ajungă la sol. Funcționând similar cu un diferențial cu alunecare limitată, puntea spate de performanță găzduiește motorul. Acesta asigură o împărțire mai egală a puterii între roțile motoare, prevenind „incendiul unei anvelope” pentru care multe vehicule electrice au devenit faimoase.
În cele din urmă, faimoasa dăruire a lui Porsche față de manevrabilitate rămâne, chiar și în cadrul ofertelor sale SUV. Noul Macan EV va primi o suspensie revizuită cu dublu braț, un sistem Porsche Active Suspension Management (PASM) îmbunătățit și un nou sistem Porsche Traction Management (PTM) pentru a gestiona funcționarea pe drum și off-road.
Platforma PPE a Porsche demonstrează o mentalitate mai dedicată cu privire la viitoarele oferte electrice. Și, în timp ce Porsche și dezvoltatorul partener Audi sunt încă în urmă față de concurenți precum BMW și Mercedes în ceea ce privește numărul de oferte electrice, companiile arată acum o atenție inginerească mai axată pe EV, ceva care fără îndoială va da roade în viitorul apropiat.