Polestar 4, prima mașină fără lunetă și oglindă retrovizoare: de ce este mai sigur așa

de: Andrei Tilimpea
18 04. 2023

SUV-ul premium de dimensiuni medii este de așteptat să fie cel de-al doilea vânzător al Polestar la nivel global în 2025, cu un volum de 79.000.

Cel mai recent model Polestar, Polestar 4, nu va avea lunetă și nici oglindă retrovizoare. În schimb, șoferul se va baza pe un ecran de înaltă definiție care arată un flux în timp real de la o cameră montată pe acoperiș, orientată spre spate.

Polestar spune că fluxul digital, care poate fi dezactivat pentru a permite șoferilor să vadă ocupanții din spate, va îmbunătăți siguranța, în special pe timp de noapte.

„Aceasta este o îmbunătățire funcțională uimitoare pentru a avea geamul din spate îndepărtat”, a spus CEO-ul Polestar, Thomas Ingenlath. „Noaptea nu vezi doar două puncte minuscule în oglinda retrovizoare, vezi mult mai multe. Și poți, de asemenea, să te uiți să-ți vezi copiii acolo, cu apăsarea unui buton.”

Elementul de design a fost afișat pentru prima dată în concept car Polestar Precept din 2020.

Inovație totală

Deoarece nu există geam din spate, plafonul panoramic al lui Polestar 4 se extinde dincolo de capetele ocupanților din spate, care își pot înclina scaunele. Acoperișul standard de sticlă pe toată lungimea este disponibil cu funcționalitate electrocromă opțională, permițând ca sticla să fie opaca sau transparentă, în funcție de starea de spirit.

Polestar 4, pe care producătorul auto îl numește o reinterpretare a SUV-ului în stil coupe, va fi cel mai rapid model al producătorului de mașini electrice când va ajunge pe piețele europene și americane la începutul anului viitor.

Până în 2025, este de așteptat ca SUV-ul de dimensiuni medii premium elegant să fie cel de-al doilea vânzător al mărcii după Polestar 2.

Producătorul auto a dezvăluit Polestar 4 la salonul auto de aici. China va fi piața de lansare a SUV-ului.

Polestar va începe producția în Carolina de Sud pentru piețele americane și europene începând cu 2024, a declarat Ingenlath pentru Reuters.

Mașinile Polestar sunt construite în fabricile Geely și Volvo. Cele două companii au co-fondat Polestar în 2017 și sunt parteneri strategici în compania listată la Nasdaq.

Polestar 4 va fi susținut de versiunea Sustainable Experience Architecture (SEA) pentru mașini mai mari. Volvo a ajutat-o pe părintele Zhejiang Geely Holding să dezvolte SEA, care va fi folosit și de Smart, Lynk & CO, Zeekr și Baidu.

În Europa, Polestar 4 se va alătura unui segment condus de Tesla Model Y. Anul trecut, Audi E-tron, Q4 E-tron și BMW iX3 s-au numărat, de asemenea, printre primele 10 vânzări ale segmentului, potrivit cifrelor cercetătorului de piață Dataforce.

Mișcare rapidă

Varianta de vârf a lui Polestar 4 este versiunea cu motor electric dublu cu rază lungă de acțiune, cu o baterie de 102 kilowați-oră. Oferă 400 de kilowați (536 CP) de putere și 686 de newtoni metri de cuplu, oferindu-i un timp de la 0 la 100 km/h de 3,8 secunde și o viteză maximă de 200 km/h, a declarat producătorul auto, adăugând că intervalul WLTP este estimat la 564 km.

Un ambreiaj de deconectare permite variantei cu dublu motor să decupleze motorul electric frontal atunci când nu este necesar, contribuind la maximizarea autonomiei și eficienței.

Versiunea de bază a lui Polestar 4, care are un singur motor electric, în spate, va oferi 200 de kilowați (268 CP) de putere și 343 de newtoni metri de cuplu, oferindu-i un timp de la 0 la 100 km/h. de 7,4 secunde și o viteză maximă de 180 km/h. Producătorul auto a spus că autonomia WLTP estimată este de 600 km.

„Polestar 4 va avea un rol important în portofoliu, permițându-ne să ajungem la un grup mai larg de oameni”, a spus Ingenlath în timp ce a arătat mașina unui grup mic de jurnalişti luna trecută la centrul de design al producătorului auto de lângă Göteborg, Suedia.

Asta pentru că prețul său de pornire în Europa va fi de 60.000 de euro, plasându-l sub SUV-ul mai mare Polestar 3, care începe de la 88.600 de euro în Germania. În SUA, Polestar 4 va începe de la 60.000 USD, în timp ce Polestar 3 începe de la 85.300 USD, inclusiv transportul.

„Polestar 4 va fi o parte importantă a poveștii noastre din 2024”, a spus Ingenlath.

Producătorul auto se așteaptă să vândă 43.000 de Polestar 4 anul viitor, conform materialelor pe care le-a adunat înainte de listarea pe stoc. Se estimează că acest număr va crește la 79.000 în 2025, moment în care Polestar 4 se va clasa pe locul 2 al vânzărilor mărcii, după Polestar 2 premium midsize fastback. Compania se așteaptă ca vânzările globale de Polestar 2 să ajungă la 104.000 până la jumătatea deceniului.

„Cu Polestar 4 și Polestar 3 vom acoperi segmentul de SUV premium într-un mod complet, adică într-un interval de preț de la 60.000 la 150.000 de euro”, a spus Ingenlath.