Pasajul Doamna Ghica din București se deschide în 2 săptămâni, dar problema traficului din zonă nu se va rezolva
Pasajul Doamna Ghica va fi deschis peste două săptămâni, dar acest lucru nu asigură fluidizarea traficului din zonă, este de părere primarul Capitalei, Nicușor Dan. Acesta spune că traficul din București are probleme structurale, care trebuie rezolvate structural, nu cu poduri.
Se deschide Pasajul Doamna Ghica
Nicușor Dan spune că Bucureștiul este complicat, iar podurile nu vor rezolva problemele de trafic.
„Oraşul este complicat şi ca să rezolvi o problemă de structură a oraşului trebuie să acţionezi structurat. Nu mai merge să pui un pod aici, un pod acolo. (…)
În două săptămâni o să dăm drumul la podul de Doamna Ghica. Am muncit mult acolo. Nu o să rezolvăm mare lucru. Adică în intersecţia aceea se va circula mai bine, dar oamenii vor trece şi se vor bloca în intersecţia următoare. (…)
Ce trebuie noi să facem este: să dezvoltăm transportul în comun, să reparăm toate liniile de tramvai, să aducem tramvaie noi, o să mai vină 100 de autobuze electrice, 100 de troleibuze din fonduri europene sau din Fondul nostru naţional de mediu” a declarat Nicușor Dan pentru B1Tv.
El a vorbit despre construcția a zece drumuri radiale care vor lega arterele din București cu Autostrada de Centură.
Pasajul Doamna Ghica trebuia să fie gata în 2020
Proiectul este dezvoltat în parteneriat cu Consiliul Județean Ilfov și vine ca o măsură pentru a reduce congestionarea traficului în București și îmbunătățirea mobilității în zonă.
Momentan, acesta se află în stadiul studiului de fezabilitate și ar putea dura încă 3-5 ani până va fi gata.
„Este la stadiul de studii de fezabilitate. Până când o să îl avem în teren o să mai dureze trei-patru-cinci ani. (…) O să fie zece astfel de ieşiri până în Autostrada de Centură, astfel încât dacă vrei să mergi dintr-un cartier în altul, o să poţi să ieşi în Autostrada de Centură, unde o să ai viteză mare şi să reintri în oraş”, a precizat Nicușor Dan.
Pasajul de la Doamna Ghica a fost un proiect realizat în colaborare de către Primăria Capitalei și Primăria Sectorului 2. Podul a fost construit de către Compania Municipală Trustul de Clădiri Metropolitane.
Pasajul include două benzi pe circulație pe sens, are o lungime totală de 216 metri și rampe de acces cu lungimi de 96 de metri.
Lucrările de proiectare și execuție s-au ridicat al valoarea de 110.034.377,95 de lei, fără TVA.
Lucrările au început în 2018 și ar fi trebuit să fie terminate inițial în luna mai 2020.