O nouă autostradă se deschide astăzi în România, o veste bună pentru bucureșteni. Câți kilometri are, unde o găsești
România rămâne în continuare la coada clasamentului european când vine vorba de infrastructura rutieră, iar acest handicap nu se va remedia curând, poate nici următoarele decenii. Tocmai din acest motiv, trebuie celebrate micile victorii.
Autoritățile române nu fac o treabă foarte bună în extinderea lanțului de autostrăzi din țara noastră. Cu toate acestea, există și proiecte care au norocul să se finalizeze nu doar să fie blocate în studii de fezabilitate și analize teoretice a circumstanțelor în care ar urma, la un moment dat, să se materializeze. De această dată ”victoria” vine sub forma lotului 2 al autostrăzii A0 Nord. Acesta urmează să fie deschis astăzi circulației, începând cu ora 15:00.
Se deschide circulației o nouă autostradă
Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat că astăzi se va deschide circulației un nou lot de autostradă în România, unul dintre puținele segmente date în folosință în 2023. Începând cu ora 15, Românii vor putea circula semnificativ mai eficient în jurul Bucureștiului.
Ca referință, deși UMB a terminat lucrarea cu 7 luni înainte de termen, din cei 19 kilometri al lotului dintre DN 1 și DN 2 se va putea circula doar pe 10 kilometri între DN 1 (zona Corbeanca) și Autostrada A 3 București-Ploiești. În mod regretabil, cel puțin momentan nu se asigură descărcarea în DN 2, nodul rutier fiind pe lotul 3 Afumați-Pantelimon. Acesta din urmă se află în etapa de proiectare în cadrul contractului semnat cu un constructor din China. Oficialii din Transporturi au promis că de la sfârșitul anului viitor se va realiza conexiunea și cu DN 2, chinezii urmând să înceapă la primăvară lucrările pentru tronsonul de 2 kilometri lipsă, conform Economedia.ro.
Autostrada de Centură București, deschisă circulației, parțial
,,Mâine, de la ora 15:00, se deschide circulația pe lotul 2 al Autostrăzii de Centură București (A0) Nord între nodul rutier cu DN 1 și nodul rutier cu A 3 (Autostrada București – Ploiești) ! Din cei 19 km finalizați se va circula momentan pe aproximativ 10 km, iar anul viitor, după asigurarea legăturii de lotul 3, A0 Nord, circulația va fi posibilă la profil de auostradă între DN1 și DN 2 pe 21 de km.
Construcția efectivă a lotului 2 al A0 Nord a început în luna august 2022 și a fost finalizată cu 7 luni mai devreme față de termenul contractual.Asocierea de firme românești, SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL, a avut la dispoziție 831,92 milioane de de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport (Programul Transport). Deschiderea circulației va avea loc, așa cum v-am obișnuit, fără festivisme.” -Cristian Pistol.
În ceea ce privește costurile din spatele acestui segment de autostradă, contractul a fost semnat pe 17.05.2021 cu UMB pe o sumă de aproximativ 832 de milioane de lei fără TVA. A implicat 12 luni de proiectare, 22 de execuție și 10 ani de garanție. Ordinul de începere a fost emis pe 16.08.2021, termenul contractual de finalizare fiind iunie 2024. În toamna anului viitor, Pizzarotti-Retter ar urma să înceapă lucrările pe Lotul 1 A 0 Nord între DN 1 Corbeanca și Autostrada A 1 București-Pitești, contractul fiind semnat pe 20 septembrie.