Noua Dacia Duster, mai instabilă decât vechiul model: când și cum își pune pasagerii în pericol, șoferul
Șoferii nu își pot pune toată încrederea în noua Dacia Duster, care s-a dovedit a fi mai instabilă decât vechiul model. Jurnaliștii spanioli care testează stabilitatea mașinilor moderne din Europa spun că Dacia Duster începe să devină din ce în ce mai puțin stabilă, față de modelele din trecut.
Testul elanului la Dacia Duster II facelift 2023, trecut cu greu
Într-un test cu Duster II în 2018, testul elanului a fost trecut cu o viteză de 73 km/h, în vreme de Duster II facelift 2023 a trecut testul cu o viteză de doar 71km/h.
Dacia este un adevărat low-cost, iar majoritatea modelelor au punte spate rigidă, la fel ca vechile Dacia 1300 din anii ’70.
Asta cu toate că mașina vine echipată standard cu anvelope premium Continental EcoContact 6 tires cu dimensiunea 215/60 R17 96H, care nu stau deloc prea bine când vine vorba despre aderență pe uscat.
Testul a fost făcut și pe mașina chinezească MG, care l-a trecut cu o viteză de 77 km/h. MG vine echipată cu anvelope chinezești Sailun.
„Dacia Duster este unul dintre SUV-urile cele mai economice de pe piață. Există o versiune cu un motor pe benzină de 101 CP, care poate funcționa și cu GLP (etichetă ECO). În plus, există alte două motoare pe benzină, de 131 și 150 CP, și unul diesel de 116 CP.
Dieselul este singurul care poate fi comandat cu tracțiune integrală, restul fiind disponibile doar cu tracțiune față, în timp ce varianta pe benzină de 150 CP este disponibilă numai cu transmisie automată, celelalte fiind întotdeauna manuale.
Versiunea Duster testată de km77.com este cea cu motor pe benzină de 150 CP. În manevrele de evitare, a arătat un comportament foarte similar cu cel al modelului Duster din 2018. Caroseria a prezentat sărituri și a beneficiat de ajutorul sensibil al controlului de stabilitate. Pneurile unității testate au fost Continental EcoContact 6, cu dimensiuni de 215/60 R17 96H”, scriu jurnaliștii spanioli.