Noua Dacia Duster în imagini și detalii: „Tot ce știm despre micuțul SUV cu pretenții de mașină de teren”
Noua Dacia Duster urmează a sosi pe piață în anul 2024, fiind inspirat din cunoscutul model Bigster. Noul autoturism anunță tehnologie nouă și opțiune hibridă.
Dacia Duster este unul dintre cele mai apreciate modele ale producătorului auto român, cu peste 2 milioane de vânzări de la debutul său în 2010. Un model complet nou de a treia generație este anticipat să fie lansat în 2024, menținând un rol important în gama mărcii Renault Group. Noul Duster va rămâne fidel spiritului predecesorilor săi ca un SUV din segmentul B accesibil, gata pentru off-road și practic, cu un stil aventuros, aducând în același timp tehnologie nouă și rafinament îmbunătățit.
Actuala generație a doua a Dacia Duster a fost introdusă inițial în 2017 și a primit un lifting la mijlocul lui 2021. În ciuda popularității sale continue în rândul cumpărătorilor europeni, SUV-ul are mare nevoie de o actualizare datorită dependenței sale de vechea platformă B0+. Noua generație va trece în sfârșit la arhitectura CMF-B mult mai nouă, care este folosită și la Renault Clio / Captur, Nissan Micra / Juke, Mitsubishi ASX / Colt, precum și Dacia Sandero / Logan / Jogger și viitorul Bigster.
Pe baza fotografiilor spion ale prototipurilor Duster camuflate de AICI, au fost create randări exclusive, oferindu-ne o imagine asupra SUV-ului românesc. Dacia este un maestru în strategiile de reducere a costurilor, lucru care va fi aplicat în familia sa de SUV. În acest context, Duster-ul ar putea împărtăși unele dintre componentele sale exterioare și interioare cu Bigster-ul mai mare, în ciuda diferenței de dimensiune.
SUV-urile mecanice din gama Dacia ar putea avea elemente de design similare, cum ar fi faruri LED subțiri, stopuri triunghiulare, bare de protecție cu plăci de protecție integrate în stil aluminiu și aripi pronunțate. Dusterul va avea mânere obișnuite ale ușilor în față și ascunse în spate, pierzând în același timp unele caracteristici high-tech ale conceptului mai luxos, totul în favoarea reducerii costurilor. De asemenea, va prezenta noua grilă și emblema Dacia Link care a fost deja adoptată de întreaga gamă a producătorului auto românesc.
Tabloul de bord, dezvăluit parțial de fotografiile spion anterioare, va avea un ecran tactil mai mare și mai sus montat pentru sistemul de infotainment, cel puțin în modelele de ultimă generație, deoarece cele mai ieftine vor trebui să se mulțumească cu o soluție de integrare a smartphone-ului. Introducerea unui panou de instrumente digital va fi o premieră pentru Dacia, eventual alăturată de un tablou derivat de la Renault.
Caracterul raportului calitate-preț al lui Duster ne face să credem că producătorul auto român va păstra o cantitate destul de mare de plastic dur pe bord, plăcile ușilor și consola centrală. Cu toate acestea, designerii Dacia au putut găsi modalități inteligente de a spori calitatea percepută cu texturi moderne și tapițerie durabilă pentru scaune, în special în ornamentul emblematic Extreme, care s-a dovedit a fi destul de popular.
Noua Dacia Duster promite noi performanțe fanilor modelului
Noul Duster este de așteptat să crească în lungime în comparație cu modelul actual, care măsoară 4.341 mm lungime, apropiindu-se de 4.547 mm ai lui Jogger. Acest lucru va avea drept rezultat și mai mult spațiu pentru pasageri și bagajele acestora. Până la urmă, Duster-ul a fost întotdeauna unul dintre cele mai încăpătoare modele din segmentul B-SUV, iar Dacia vrea să rămână așa. În plus, Duster va beneficia de noua linie de accesorii Dacia, care poate include corturi montate pe acoperiș și alte soluții de camping, sporind și mai mult versatilitatea sa pentru pasionații de aer liber.
Duster este singurul model rămas din gama Dacia care nu se bazează încă pe noua arhitectură CMF-B a Grupului Renault, întâlnită deja la Sandero, Sandero Stepway, Logan și Jogger. Acest lucru se va schimba cu modelul din a treia generație, aducând îmbunătățiri în calitatea și rafinamentul călătoriei, fără a pierde caracterul robust care este promovat ca un punct de vânzare important.
În ceea ce privește sistemele de propulsie, este probabil ca motorul turbo de 1,0 litri cu trei cilindri să continue să servească drept opțiune de bază în gama Duster, oferită atât în versiunea pe benzină, cât și în versiunea bi-combustibil (GPL). Cu toate acestea, din cauza reglementărilor mai stricte privind emisiile Euro 7, se anticipează că opțiunea diesel va fi eliminată din gamă. În locul său, sistemele motopropulsoare eficiente mild-hibrid pe benzină ar putea fi introduse ca alternativă, asigurând conformitatea cu standardele de emisii mai stricte, oferind în același timp o eficiență îmbunătățită a consumului de combustibil și un impact redus asupra mediului.
Mai important, hibridul auto-încărcat de la Renault, care a fost introdus recent la Jogger, își va găsi cel mai probabil drum în primul Duster Hybrid. Această configurație combină un motor de 1,6 litri cu aspirație naturală cu două motoare electrice, un acumulator de 1,2 kWh și o cutie de viteze multimodală. Produce o putere combinată de 138 CP (103 kW / 140 CP) și oferă o autonomie de rulare de 900 km cu un rezervor plin de benzină, deși vine doar sub formă FWD.
În cele din urmă, au existat zvonuri și speculații despre o versiune complet electrică a lui Duster, bazată pe arhitectura CMF-BEV. Cu toate acestea, Dacia și-a subliniat angajamentul față de jocul cu motor cu ardere internă (ICE) până la capăt. Accentul mărcii este pe furnizarea celor mai accesibile soluții pentru clienții săi, așa că, în timp ce un Duster electric poate fi o posibilitate în viitor, prioritatea actuală a Dacia rămâne pe oferirea de opțiuni ICE rentabile pentru a satisface nevoile bazei de clienți.
Noua Dacia Duster este de așteptat să continue tradiția de a oferi opțiunea tracțiunea integrală, în ciuda faptului că majoritatea variantelor vor fi cu tracțiune față. Aceasta înseamnă că va rămâne unul dintre puținele modele din segmentul B-SUV capabile de off-road mai serios, datorită combinației dintre tracțiunea integrală, garda la sol generoasă și unghiurile respectabile de apropiere și de plecare. Pentru referință, actualul Duster are o gardă la sol de 214-217, un unghi de apropiere de 30° și un unghi de plecare de 33-34°.
La fel ca predecesorii săi, a treia generație a Dacia Duster va fi produsă la Mioveni, România. Compania a început deja să testeze prototipuri camuflate, așa că debutul este probabil aproape. Presa franceză raportează că dezvăluirea ar putea avea loc încă din toamna anului 2023, cu o lansare pe piață așteptată în primăvara sau vara anului 2024, conform carscoops.com.