Nou incident în Pasajul Unirii din Capitală. Circulația a fost oprită mai multe ore

de: Cătălina Burghelea
23 01. 2023

Încă un incident s-a produs în Pasajul Unirii din centrul Capitalei. Iluminatul subteran a fost stins circa trei ore, azi noapte, timp în care șoferii nu au avut voie să treacă pe acolo, circulația fiind oprită de polițiști. Caracteristicile tunelului rutier, dar și unele condiții de trafic pot duce la accidente, susțin experții.

Iluminatul a fost oprit în Pasajul Unirii

Potrivit autorităților bucureștene, lucrările de mentenanță programate la nivelul Pasajului Unirii au arătat deteriorarea unor componente electrice, așa că s-a decis înlocuirea de urgență a acestora. Pentru ca operațiunea să se desfășoare în condiții de siguranță, iluminatul în interiorul tunelului rutier a fost oprit, anunță Primăria Sectorului 4. Ulterior, sistemul a fost repornit în jurul orei 05:00, iar traficul se desfășoară normal.

După renovarea pasajului subteran, care a costa 12 milioane de euro, mai multe accidente au avut loc acolo. Cel mai grav a fost în luna decembrie, când un autocar cu 47 de turiști greci a acroşat poarta de gabarit a Pasajului Unirii. Un bărbat şi-a pierdut viaţa şi 22 de persoane au ajuns la spital. Cel mai recent (joi, 12 ianuarie),un camion care depăşea limita de înălţine maximă admisă a rămas blocat în pasajul din centrul Capitalei.

Opt accidente în doar câteva luni

De când s-a dat drumul pasajului în toamnă, opt accidente s-au produs, iar experții avertizează că „aglomerarea” acestor incidente într-un timp atât de scurt ridică semne de întrebare.

Deși Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) a comunicat că la reabilitare s-au respectat „legislația în vigoare, proiectul tehnic, precum și recomandările dispuse de expertul tehnic în vederea punerii în siguranță și reabilitării Pasajului Unirii”, unii specialiști spun că marjele în care s-au realizat lucrările vin cu niște riscuri.

Care este explicația

În tunelul rutier s-a aplicat un tavan fals, iar înălțimea minimă a pasajului s-a redus de la 3,8 metri la 3,7 metri. Aparent, această înălțime pare suficientă pentru trecerea unor mașini cu înălțimea maximă de 3,5 metri, însă, în realitate, lucrurile trebuie nuanțate.

La montarea porților de gabarit de 3,5 metri s-a luat în calcul înălțimea statică a autoturismelor, nu cea dinamică din trafic. Ea diferă în funcție de gradul de încărcare al vehiculelor, dar este influențată de modul în care este conformat și întreținut drumul din pasaj.

Chiar dacă trec de poarta de gabarit de 3,5 metri și au o înălțime corespunzătoare, mașinile mai puțin încărcate, care circulă cu anumite viteze, încep să „ţopăie” și lovesc tavanul Pasajului Unirii.