Mercedes merge ceas: producătorul german are un final de an puternic
Mercedes a încheiat anul cu un al patrulea trimestru puternic, pe măsură ce blocajele de aprovizionare s-au diminuat.
Livrările globale de autoturisme ale Mercedes-Benz au fost afectate relativ ușor de vânturile în contra din 2022, cum ar fi războiul din Ucraina, măsurile COVID-19 și blocajele lanțului de aprovizionare.
Vânzările de autoturisme ale producătorului auto la nivel mondial au scăzut cu doar 1%, până la 2,05 milioane anul trecut, a declarat marți Mercedes.
Singura regiune cheie care a înregistrat o scădere an la an a vânzărilor a fost China, cu o scădere de 1%. Europa și America de Nord au înregistrat o creștere de 1% și, respectiv, 3%.
Pe celelalte piețe globale ale Mercedes, volumul a scăzut cu 27%, în mare parte din cauza suspendării operațiunilor de către producătorul de automobile în Rusia după invazia Ucrainei.
Vehiculele entry-level, cel mai mic segment de preț, au scăzut cu 10% în 2022, în principal din cauza blocajelor lanțului de aprovizionare. Variantele complet electrice ale Clasei A și B au reprezentat 10% din totalul vânzărilor, a spus Mercedes, dublu față de procentul din 2021.
Vânzările de mașini complet electrice ale Mercedes au crescut cu 124% în 2022, până la 117.800.
CEO-ul Ola Kallenius se concentrează pe mașinile cu marjă mai mare, cum ar fi Maybach, și subliniază modelele „de lux de intrare” din Clasa A și B.
Cererea pentru vehiculele de ultimă generație Maybach a fost deosebit de puternică, vânzările în 2022 au crescut cu 37% față de anul trecut, datorită vânzărilor mai mari în China, Japonia, Coreea și Orientul Mijlociu.
Toate vânzările au crescut cu 4%.
Vânzările din al patrulea trimestru au crescut cu 17%, pe măsură ce blocajele logistice și ale pieselor s-au atenuat.
Rivalul BMW Group a livrat puțin sub 2,4 milioane de vehicule în 2022, în scădere cu 4,8% față de anul anterior, vânzările mărcii BMW au scăzut cu 5,1%, până la 2,1 milioane, deoarece blocajele cauzate de blocajele din China și războiul din Ucraina au diminuat livrările.
Vânzările în America de Nord au crescut cu 20%, cu un total de 73.800 de camionete Sprinter și Metris livrate. Vânzările în Germania, cea mai mare piață unică, au crescut cu 15%, până la 113.200.
Furgonetele Mercedes-Benz, acum o divizie separată de mașinile de pasageri, au înregistrat o creștere a vânzărilor pe tot anul de 4%, până la 411.000 de unități. Din acest număr, 14.700 au fost complet electrice, a spus Mercedes, o creștere cu 15%.
Vânzările de furgonete în al patrulea trimestru au fost deosebit de puternice, cu un câștig global de 14%, până la 121.500 de unități, a spus Mercedes.