Mașinile electrice aduc și o schimbare culturală: ce se întâmplă cu reprezentanțele auto

de: Andrei Tilimpea
17 04. 2023

Liniile de producție nu sunt singurul lucru care primește un upgrade atunci când vine vorba de vehicule electrice (EV).

Pe lângă faptul că își dau seama cum să le construiască efectiv la un preț care este accesibil tuturor nivelurilor de venit, producătorii de mașini trebuie, de asemenea, să se adapteze la schimbarea preferințelor consumatorilor pentru cumpărături online sau digitalizare, așa cum familiile, indivizii și companiile deopotrivă se așteaptă din ce în ce mai mult să fie capabili să compare, să finanțeze și, în cele din urmă, să-și cumpere vehiculele electrice prin simpla apăsare a unui buton.

Așa cum este cazul majorității lucrurilor legate de vehiculele electrice, Tesla a introdus acest nou standard pentru cumpărarea de mașini online. Un proces digital creează, fără îndoială, o experiență de utilizator mai bună, care este mai rapidă și mai ușor de navigat, dar impactul său asupra finanțării vehiculelor, în special, necesită ca producătorii de mașini și creditorii tradiționali să reimagineze complet modul în care atrag, păstrează și oferă valoare clienților lor.

Înainte de pandemie și de creșterea popularității vehiculelor electrice, consumatorii s-au obișnuit cu un proces de cumpărare a mașinilor destul de standardizat. Cumpărătorii vizitează, de obicei, mai întâi câțiva dealeri, răsfoiesc inventarul și apoi iau o mașină sau două pentru un test drive. Odată ce au găsit mașina potrivită pentru ei și au reușit să negocieze cu succes un preț cu vânzătorul de mașini – un proces adesea lent și laborios – o achiziție este făcută și opțiunile de finanțare sunt oferite de către dealer.

Experiența de cumpărare a vehiculelor electrice este diferită

Vehiculele electrice au un lanț de aprovizionare distinctiv în care vehiculele sunt mai mult sau mai puțin „pre-vândute” înainte de a ieși din linia de producție. De la compararea mărcilor și modelelor până la presarea comenzii și primirea de finanțare, călătoria de cumpărare a vehiculelor electrice începe și se termină online.

Este important să reții că vehiculele electrice și mașinile pe benzină sunt active complet diferite, iar calculele utilizate pentru finanțarea fiecăruia ar trebui să reflecte atributele lor distincte. Această nouă paradigmă deschide oportunități de inovare financiară care nu numai că ușurează întregul proces de cumpărare a mașinilor, dar poate ajuta și mai mulți oameni să-și permită vehiculele electrice și să crească adoptarea.

În primul rând, ratele împrumuturilor pentru vehicule electrice trebuie să țină cont de diferitele stimulente și reduceri fiscale locale disponibile. De asemenea, VE-urile valorează cu amănuntul mai mult decât omologii lor cu motor cu combustie internă (ICE), se laudă cu costuri de întreținere mai mici, iar bateriile oferă oportunitatea unei a doua viață după ce își deservesc vehiculele.

Faptul că vehiculele electrice sunt în esență computere pe roți le oferă un alt avantaj financiar față de mașinile ICE: primesc în mod constant upgrade-uri software over-the-air pentru a îmbunătăți performanța și a reduce amortizarea în timp. Împreună, aceste considerente reflectă necesitatea unui nou set de calcule pentru împrumuturile pentru vehicule electrice, separat de vehiculele ICE, care să fie mai precis, mai accesibil și mai atractiv pentru cei care iau în considerare o achiziție.

Țintele locale de creștere a adoptării vehiculelor electrice nu pot fi atinse fără a aborda obstacolul cheie al accesibilității, iar peisajul de finanțare a vehiculelor electrice în evoluție nu numai că reduce costurile, ci crește și accesibilitatea.