Lotus vrea să concureze cu titanii industriei: cât costă noul SUV Elentre
Lotus Eletre va fi primul vehicul electric al mărcii britanice care va ajunge în mâinile consumatorilor. Dar a fi un EV nu este singurul său primul pentru Lotus. Și anume, Lotus Eletre va fi și un SUV performant cu patru uși, construit de Geely în China. În timp ce Lotus a fost marca de mașini sport ușoare prin excelență, Eletre pare să fie o diversiune de la calea obișnuită.
Dar pentru producătorul de automobile din Norwich, Regatul Unit, această tranziție va atrage un public mult mai larg sau, așa cum îi place să spună Lotus, „o nouă generație de clienți Lotus”. Pentru a produce o mașină mai versatilă și mai de dorit, firma a trebuit să se concentreze pe confort, calitate interioară, caracteristici de siguranță și tehnologie, mai degrabă decât pe reducerea strictă a greutății.
Toate modelele sunt echipate cu acumulatori litiu-ion de 112 kilowați-oră (kWh) cu tehnologie de 800 de volți. Mai mult, bateria lui Eletre permite încărcare de 22 de kilowați AC și capacitatea de a folosi la maximum încărcătoarele rapide de 350kW DC. Păstrând un coeficient de rezistență de .26Cd, Eletre este unul dintre cele mai aerodinamice SUV-uri de pe piață.
Eletre are, de asemenea, câteva caracteristici inteligente pentru a îmbunătăți aerodinamica și stilul. Lotus are obloane active de aer în grila frontală, contraforturi zburătoare și chiar un spoiler spate retractabil. Spoilerul îmbunătățește forța aerodinamică și chiar se desfășoară la un unghi de 34 de grade pentru a ajuta la frânare. Echipat cu LIDAR, senzorul frontal este de asemenea retractabil, astfel încât nu interferează cu aerodinamica și arată atunci când nu este utilizat.
Caracteristici standard
Eletre entry-level va începe de la 95.990 EUR în Europa. Modelul de bază oferă 603 cai putere printr-o configurație cu două motoare. De la zero la 100 de km pe oră ar trebui să dureze 4,5 secunde și va depăși la 260 de km pe oră.
Caracteristicile standard ale lui Eletre includ suspensie pneumatică activă, vectorizarea cuplului, faruri Matrix LED, control adaptiv al vitezei de croazieră, control al climatizării în patru zone, Apple Carplay și Android Auto, scaune față reglabile în 12 direcții, afișaj head-up și un puternic 1.380 W. Sistem audio KEF Premium cu 15 difuzoare.
Treceți la Eletre S de nivel mediu, iar prețurile sale încep de la 120.990 EUR în Europa. La fel ca varianta de bază, Eletre S are 603 cai putere, oferindu-i cifre de performanță identice cu modelul mai puțin costisitor. Modelul S include roți de 22 de inchi, uși cu închidere moale, sticlă de confidențialitate, un spoiler activ din spate, iluminare ambientală și un sistem audio KEF Reference și mai puternic de 2.160 de wați, cu 23 de difuzoare.
Eletre R, de vârf în gamă, va rula 150.990 EUR pentru piețele europene. Eletre R oferă 905 cai putere, scurtându-și sprintul la 100 de km pe oră la doar 2,95 secunde. Puterea suplimentară crește și viteza maximă la 260 de km pe oră. R va dispune de control inteligent, activ al ruliului, direcție pe spate, ornamente exterioare din fibră de carbon și anvelope Pirelli P Zero.
În plus, în Europa, clienții vor primi o garanție de bază de cinci ani sau 257.495 de km și o garanție de opt ani sau 241. 401 de km pentru baterie. Fiecare dintre acestea acoperă mult mai mult kilometraj decât garanțiile obișnuite.
Acest preț apare înainte ca Lotus să înceapă livrările inițiale ale lui Eletre pe piața europeană în această vară.