Japan Mobility Show, cel mai așteptat eveniment de profil: Toyota, Honda sau Mitsubishi vor să uimească lumea auto

de: Andrei Tilimpea
23 10. 2023

Vehiculele electrice sunt capul de afiș pentru Japan Mobility Show, deoarece producătorii auto japonezi încearcă să demonstreze lumii că sunt serioși în privința mașinilor alimentate cu baterii.

Salonul Auto

Salonul auto de la Tokyo se reunește săptămâna aceasta pentru prima dată din 2019 ca Japan Mobility Show. Organizatorii încearcă să reaprindă entuziasmul pentru ceea ce a fost prima vitrină auto din Asia, lansând o rețea mai largă dincolo de lumea mașinilor și camioanelor.

Salonul din 2023 a atras aproximativ 475 de expozanți – o sumă record – și a extins rândurile la o gamă de companii start-up de înaltă tehnologie care fac totul, de la inteligență artificială la mobilitate urbană. Chiar și producătorii auto locali intră și ei în gândirea ieșită din cutie.

Citește și Mașinile electrice, o problemă pentru mulți: Câte locuri de muncă se pierd

Însă Asociația Producătorilor de Automobile din Japonia încă se luptă să recupereze gloria de odinioară a show-ului de la Tokyo, ca o oprire obligatorie pe circuitul internațional al expozițiilor auto.

Salonul de mobilitate din Japonia are loc în perioada 25 octombrie – noiembrie. 5, cu zile media în perioada 25-26 octombrie.

Honda

Honda își propune să uimească cu trei premiere mondiale, inclusiv o intrare electrică de performanță numită Specialty Sports Concept, care ar putea fi un succesor spiritual al NSX.

Anul trecut, CEO-ul Toshihiro Mibe a declarat că Honda vrea să lanseze două mașini sport complet electrice la mijlocul anilor 2020. Unul va fi un vehicul „de specialitate”, celălalt un „model emblematic”. Fotografii teaser au înfățișat mașini ascunse cu siluete joase, care amintesc de NSX.

Citește și Honda nu pierde timpul: Două noi modele electrice pregătite de japonezi

Celelalte debuturi ale Honda îi evidențiază strategia de electrificare. Unul este un concept de vehicul electric de dimensiunea unei halbe numit Sustainia-C, realizat din rășină acrilică reciclată, într-un semn de cap la tehnologiile durabile din punct de vedere ecologic planificate pentru mașinile de mâine. Celălalt este o mașină pod micro EV cu două locuri numită CI-MEV. Utilizează „inteligență cooperativă” și conducere automată pentru o mobilitate ușoară pe ultimul mile.

Mitsubishi

Conceptul MPV electrificat joacă un rol în moștenirea off-road a lui Mitsubishi, cu o întorsătură care învârte murdăria și reduce carbonul. O imagine în avans arată un profil cutituit care amintește de musculosul Delica D:5 care se întinde printr-un nor de praf. Mitsubishi îl prezintă ca având o gardă la sol mare și un sistem electric de tracțiune integrală pentru a conduce în orice condiții.

Citește și Mitsubishi are planuri mari pentru Europa: ce se întâmplă cu modelul Outlander

De asemenea, va avea premiera mondială și un concept de mobilitate mică pe patru roți numit Last 1 Mile Mobility. Este un runabout alimentat cu baterii, în stil buggy, dezvoltat în colaborare cu Lifehub, o companie din Tokyo care lucrează la „scaunele de mobilitate” de generația următoare.

Nissan

Fostul pionier al vehiculelor electrice va încerca să-și recupereze mojo-ul electrizant cu nu mai puțin de cinci vehicule concept alimentate de baterii. Cel puțin trei se concentrează pe segmentul crossover și explorează interioare inovatoare și un design exterior geometric îndrăzneț, unghiular – Hyper Urban, Hyper Adventure și Hyper Punk.

Un altul, Hyper Tourer, prevede o dubă opulență pentru transportul persoanelor alimentată de bateriile cu stare solidă pe care Nissan intenționează să le pună în vehiculele de producție în jurul anului 2028. Interiorul cavernos le permite cicliștilor să se întoarcă și să se înfrunte într-un cadru lounge atunci când navighează în regim autonom.

Citește și Nissan are planurile gata pentru Europa: Ce se întâmplă cu mașinile electrice

Al cincilea EV rămâne un secret care va trebui să aștepte dezvăluirea sa în ziua presei emisiunii.

Nu toate acestea vor fi reprezentate pe scenă ca modele fizice, spune Nissan. Cel puțin unul va fi doar digital. A cincea mașină surpriză, totuși, va fi acolo în plină formă.

Toyota

Cel mai mare producător de automobile din lume face all-in pe vehiculele electrice pe măsură ce își accelerează ritmul de dezvoltare a produselor pentru a-și arăta seriozitatea față de mobilitatea alimentată cu baterii de generația următoare.

Scena centrală pentru Toyota va fi sexy FT-Se, o mașină sport pe spate, cu proporții largi și scăzute, orientate către o manevrabilitate superbă și o aerodinamică sveltă, care divizează aerul.

De asemenea, este disponibil și conceptul de tip crossover de ultimă generație FT-3e. Are o siluetă elegantă și o șifonare robustă și unghiulară din tablă și va previzualiza serviciile digitale personalizate la bord.

Încă două vehicule electrice Toyota viitoare vor fi expuse: pick-up-ul EPU complet electric cu dublă cabină, cu numele venind de la Ecological Pickup; și Land Cruiser Se, o interpretare complet electrică rafinată, dar dinamică, a SUV-ului emblematic al mărcii. Se înseamnă Sport Electric.

Toyota explorează în continuare potențialul de personalizare în alte două concepte electrice.

Citește și Toyota se confruntă cu probleme: Producția a fost oprită în mai multe fabrici

Kayoibako este o dubă electrică subcompactă, cu dimensiuni reduse și ambalaj ultra-eficient. Toyota spune că numele provine de la containerele de transport configurabile utilizate pentru transportul sigur și eficient de piese și produse între fabrici. Vehiculul are un design „ultra-extensibil”, adaptat pentru orice, de la expedierea mărfurilor și aventurile de weekend până la compatibilitatea cu scaunul cu rotile.

Aceeași idee se aplică și pentru IMV 0 de la Toyota, o platformă personalizabilă, orientată către piețele emergente, în special în Asia de Sud-Est. 0 reprezintă un segment de bază, cu o dimensiune mai mic decât linia actuală de produse IMV. IMV se referă la Innovative International Multipurpose Vehicle, nomenclatura pentru linia globală Toyota de pick-up, minivan și SUV-uri. Toyota prevede acest lucru ca un camion de mâncare, un transportator de marfă, un vehicul de salvare în caz de urgență sau un vehicul offroad.

Pentru a-l menține la preț accesibil, Toyota oferă IMV 0 cu motoare tradiționale pe benzină sau diesel, nu ca o intrare pur electrică.