Instagram, „pe val”, din nou: ce i-a adus înapoi pe utilizatori

de: Iulia Kelt
01 05. 2023

Meta a declarat că utilizatorii petrec cu peste 24% mai mult timp pe Instagram din cauza clonei sale TikTok, Reels.

La apelul trimestrial privind veniturile din trimestrul I 2023, CEO-ul Meta Mark Zuckerberg și CFO Meta Susan Li au spus că timpul petrecut de utilizatori pe Instagram a crescut cu peste 24% de când compania și-a lansat produsul video numit Reels.

Instagram a dat lovitura cu o copie

Potrivit companiei, această implicare mai mare pe Instagram se datorează investiției în recomandările Reels bazate pe inteligență artificială, care împinge conținut nou către utilizatori într-un mod similar cu TikTok.

„Reels continuă, de asemenea, să devină mai social, odată ce oamenii redistribuie Reels de peste două miliarde de ori în fiecare zi, numărul dublându-se în ultimele șase luni”, a declarat Mark Zuckerberg.

„Pe lângă conținutul de la prieteni și familie, acum peste 20% din conținutul din feedurile Facebook și Instagram sunt recomandate de AI de la persoane, grupuri sau conturi pe care nu le urmărești. Pe Instagram, acesta reprezintă aproximativ 40% din conținutul pe care îl vezi”, a mai spus șeful Meta.

Acestea fiind spuse, Li a recunoscut că Meta va trebui să descopere cum să se monetizeze eficient Reels din cauza „diferențelor structurale” față de postările și poveștile foto tradiționale.

Meta nu a dezvăluit utilizatorii activi zilnic de pe Reels, dar spune că utilizatorii activi lunar din familia sa de aplicații au crescut cu aproximativ 5% de la an la an, la peste 3,8 miliarde.

Declarațiile făcute la apelul pentru câștiguri recent oferă o perspectivă suplimentară asupra modului în care Instagram Reels a redus vizibilitatea fotografiilor de pe Instagram.

Anul trecut, datele au arătat că interacțiunea medie pentru postările tradiționale din feed-ul Instagram, cum ar fi fotografiile, a scăzut cu 44% de la introducerea aplicației Reels.

Fotografii au fost lăsați să găsească alte modalități de a face platforma deținută de Meta să le introducă din nou fotografiile în algoritm, în timp ce alții au cătat alternative la Instagram.