Informația dimineții de la ING Bank pentru toți românii: schimbarea radicală care îți face viața semnificativ mai ușoară

de: Alexandru Puiu
21 03. 2023

La fel ca alte câteva bănci din România, ING Bank a intrat în hora transferurilor instant de bani între conturi deschise la diferite instituții bancare de pe meleaguri mioritice. Asta înseamnă că nu vei mai aștepta niciodată 24 de ore sau, ocazional, un pic mai puțin, atunci când trebuie să-ți intre niște bani.

ING Bank a aderat la serviciul de plăți instant dezvoltat de TRANSFOND. Acesta facilitează transferul de fonduri între două conturi de la bănci diferite în maxim 10 secunde în orice moment al zilei, în orice zi din an. ”Aderarea ING Bank la Plățile Instant demonstrează atât atractivitatea serviciului pentru consumatorii finali, eficiența acestuia, ușurința lui în utilizare, cât și maturizarea pieței locale de servicii de plăți, care evoluează conform tendințelor pentru plățile de retail înregistrate la nivel european și global.”, se arată în comunicatul instituției.

Transferuri instant de la și către ING, indiferent de cealaltă bancă

Ca referință, ING Bank se adaugă unei liste destul de stufoase de instituții bancare din țara noastră care au implementat deja Plăți Instant prin sistemul dezvoltat de TRANSFOND. Lista include: Banca Transilvania, CEC Bank, Libra Internet Bank, Banca Comercială Română, Vista Bank, Patria Bank, Raiffeisen Bank, Intesa Sanpaolo Bank, BRD Groupe Societe Generale, aceste bănci acoperind aproximativ 75% din totalul pieței bancare, procent măsurat din perspectiva activelor.

„Plata către un prieten, prin numărul de telefon, este una dintre cele mai apreciate funcționalități din Home’Bank – cu o pondere de aproximativ 15% din media de 7,5 milioane de tranzacții efectuate lunar în aplicație. Din 2021, clienții ING pot transfera bani și către clienții altor bănci, înrolați în serviciul AliasPay, folosind doar numerele de telefon ale destinatarilor. Mai mult, anul trecut, pentru prevenirea fraudelor și a tranzacțiilor eronate, ING a lansat funcționalitatea SANB – Serviciul Afișare Nume Beneficiar. Atunci când realizează un transfer bancar, clienții ING pot vedea exact în contul cărui beneficiar se duce acea sumă.

Facem încă un pas important pentru a oferi transferuri mai rapide, sigure și digitale, prin extinderea portofoliului nostru cu serviciul Plăți Instant.

Astfel, clienții persoane fizice ai ING au acum posibilitatea de a încasa și transfera bani, în timp real, în aplicația Home’Bank, către alte bănci din România înrolate în serviciul Plăți Instant. În ceea ce privește persoanele juridice clienți mici și mijlocii, vor fi disponibile, în primă fază, doar încasările interbancare instant în lei. Inițierea plăților instant efectuate de către aceștia către alte bănci va fi disponibilă în prima jumătate a acestui an.

Ne bucurăm să îi avem alături, ca parteneri, pe TRANSFOND, o instituție care depune constant eforturi pentru digitalizarea serviciilor financiare din România.”, a declarat Crina Pătru, Director al Serviciului de Dezvoltare Plăți ING Bank România.

„În anul 2022, volumul tranzacțiilor instant interbancare a crescut de aproximativ 5 ori comparativ cu anul precedent. Suntem încrezători că parteneriatul cu ING Bank pentru plăți instant va asigura un plus de notorietate acestei modalități de plată și îi va spori atractivitatea, accentuând semnificativ efectul de „rețea” obținut până în prezent. Ne așteptăm ca toate băncile din România să ofere clienților proprii serviciul Plăți Instant, pentru a răspunde cerințelor acestora și pentru că transferurile instant reprezintă deja noua normalitate în domeniul plăților.

Plățile instant creează premisele dezvoltării noului ecosistem de plăți din România, care cuprinde soluții moderne de plată, fără card bancar, de tipul plăților prin QR Code (folosite pentru transferuri de bani între persoane fizice, pentru plăți în e-commerce sau pentru plăți la comerciant – magazin fizic), soluții care vor fi lansate în piață în perioada următoare. Acest ecosistem cuprinde deja modalități de plată în care se utilizează numărul de telefon mobil în locul IBAN-ului (AliasPay) – completând tipurile de transfer instant de fonduri care aduc plus valoare experienței de plată a clientului” – a declarat Sabin Carantină, Director General TRANSFOND.