Industria auto se inspiră din sectorul IT: Stellantis renunță la un număr uriaș de oameni

de: Andrei Tilimpea
28 02. 2023

Concedierile vor veni în mare parte de la lucrători care nu sunt implicați direct în producție, care vor primi beneficii care includ pensionare anticipată și până la doi ani de salariu.

Stellantis intenționează să reducă până la 2.000 de locuri de muncă în Italia în acest an, pentru a-și reduce și mai mult forța de muncă în fosta țară de origine a Fiat, pe măsură ce tranziția la vehiculele electrice devine mai avansată.

Producătorul auto, format din fuziunea PSA Group și Fiat Chrysler, și sindicatele locale au convenit asupra reducerilor care reprezintă aproximativ 4,3 la sută din cei 47.000 de forțe de muncă din țară. Decizia vine după reduceri similare anul trecut.

Concedierile planificate vor veni în mare parte de la lucrători care nu sunt direct implicați în producție, care vor primi beneficii care includ pensionare anticipată și până la doi ani de salariu pentru lucrătorii în vârstă, au declarat luni sindicatele într-un comunicat confirmat de Stellantis.

Industria auto are probleme cu inflația

Producătorii de automobile s-au confruntat cu inflația și întreruperea lanțului de aprovizionare în timp ce își refac fabricile pentru a trece la mașini alimentate cu baterii, ceea ce a determinat o reducere a costurilor.

Ford Motor a anunțat la începutul acestei luni că va renunța la 3.800 de poziții în Europa, deoarece dezvoltarea și producerea de vehicule electrice necesită mai puțini lucrători.

Stellantis a citat schimbarea EV pentru planul său de a opri o fabrică de producție de jeep-uri din Illinois.

„Costul electrificării va avea un impact asupra amprentei afacerilor pe care o vom avea în întreaga lume”, a declarat directorul general Carlos Tavares reporterilor la începutul acestei luni.

Producătorul de SUV-uri Jeep și de mașini Peugeot a purtat discuții cu guvernul italian cu privire la viitorul industriei auto din țară și la creșterea cererii de vehicule electrice.

Stellantis va spori producția la fabrica sa din Melfi din sudul Italiei pentru a se concentra pe vehicule electrice și vehicule hibride plug-in și merge mai departe cu planurile pentru o fabrică de baterii în Termoli, care urmează să înceapă producția în 2026.

Producătorul a spus că la sfârșitul anului 2021 caută să-și transforme fabrica din Torino într-un hub pentru vehicule electrice.