Hyundai vrea să profite de „valul electrificării”: ce investiții urmează să facă

de: Andrei Tilimpea
20 06. 2023

Hyundai a declarat că intenționează să investească aproximativ 85,4 miliarde de dolari în perioada până în 2032, alocând aproximativ o treime pentru a face față unei „schimbări seismice” din industrie către vehiculele electrice.

Hyundai Motor, care împreună cu afiliatul Kia  se numără printre cei mai mari 10 producători auto din lume după vânzări, a mai declarat într-un comunicat că își propune să crească producția de vehicule electrice în Statele Unite, cea mai mare piață a sa. Vehiculele electrice vor reprezenta 75% din producția sa din SUA până în 2030, de la 0,7% în prezent.

Producătorul auto a declarat că intenționează să cheltuiască aproximativ 35,8 trilioane de woni pe vehicule electrice în perioada până în 2032, vizând vânzarea a 2 milioane de unități de vehicule electrice anual până în 2030.

„Hyundai Motor își valorifică moștenirea de inovație și cunoștințe acumulate de-a lungul unei perioade lungi de timp… pe fondul schimbărilor seismice din industrie, cu concurența care se intensifică în încercarea de a deveni lider pe piața vehiculelor electrice (EV)”, a spus compania în legătură cu ziua investitorului.

Investiții masive

Pentru a-și spori competitivitatea în baterii și pentru a dezvolta bateriile de ultimă generație, Hyundai Motor plănuiește să investească 9,5 trilioane de woni în următorii 10 ani, se arată în comunicat.

Hyundai Motor a declarat că intenționează să introducă pentru prima dată în jurul anului 2025 baterii competitive cu litiu-fier-fosfat (LFP) cu densitate de energie crescută și eficiență îmbunătățită la temperaturi scăzute.

Compania își propune să aprovizioneze mai mult de 70% din baterii prin intermediul întreprinderilor sale mixte până în 2028 și mai departe.

Alte planuri includ colaborarea cu companii specializate și startup-uri, precum și înființarea de joint ventures cu companii de baterii pentru a asigura o aprovizionare stabilă.

„Cercetarea comună și investițiile de capital în startup-uri pentru a accelera dezvoltarea bateriilor de generație următoare sunt, de asemenea, în curs”, a spus compania.

Producătorul auto din Seul a declarat că își propune să atingă o marjă de profit operațional de 10% sau mai mare în afacerile cu vehicule electrice până în 2030.

În China, Hyundai Motor a declarat că va opri producția la o altă fabrică în acest an, după închiderea celei de-a cincea fabrici. De asemenea, intenționează să reducă numărul de modele disponibile de la 13 la opt pentru a se concentra pe SUV-uri și modele de lux Genesis.