Hyundai și LG au semnat un nou parteneriat: cum vor să inoveze industria mașinilor electrice

de: Andrei Tilimpea
30 05. 2023

Companiile sud-coreene Hyundai și LG Energy vor înființa o nouă societate comună de producție masivă de celule de baterie, având ca obiectiv o capacitate de producție anuală de 30 GWh.

Cele două companii spun că o nouă unitate de producție de 4,3 miliarde USD va fi construită în Bryan County, Savannah, Georgia, unde Hyundai Motor Group Metaplant America este deja în construcție. Ar trebui să înceapă producția până la sfârșitul anului 2025 și să susțină peste 300.000 de vehicule electrice noi pe an.

Pachetele de baterii care utilizează celule din fabrică vor fi asamblate de Hyundai Mobis, brațul „piese și service” pentru producătorii de automobile sud-coreeni Hyundai, Genesis și Kia. Pachetele de baterii vor fi apoi furnizate fabricilor de producție ale Hyundai Group din SUA pentru producția de modele Hyundai, Kia și Genesis EV.

„Vom crea o bază solidă pentru a conduce tranziția globală a vehiculelor electrice prin înființarea unei noi fabrici de celule de baterii pentru vehicule electrice cu LG Energy Solution, un producător global de baterii și partener de lungă durată”, a declarat Jaehoon Chang, președinte și CEO al Hyundai Motor Company.

Cea mai recentă înțelegere înseamnă că LG Energy are acum șapte fabrici de baterii în prezent în funcțiune sau în construcție în Statele Unite și este încă un exemplu de boom investițional determinat de Legea de reducere a inflației, care oferă credite fiscale companiilor care investesc în surse regenerabile și locale instalații de producție de automobile.

Un nou concept

Hyundai a dezvăluit o versiune recreată a conceptului emblematic Pony Coupe, care a anunțat începutul ascensiunii producătorului auto sud-coreean de a deveni un producător global de top de mașini pentru piața de masă.

Refacerea conceptului din 1974, care este considerat un clasic retro-futurist, a fost realizată de compania legendei italiene a designului Giorgetto Giugiaro, GFG Style, folosind aceleași specificații și materiale ca și originalul, pe care l-a scris și Giugiaro.

Noul concept păstrează botul în formă de pană tipic al mașinii originale din anii 1970, împreună cu stilul exterior asemănător origami, cu linii geometrice și suprafețe pure neîmpodobite. Interiorul său minimalist are o arhitectură plutitoare axată pe șofer.