Hyundai copiază de la Tesla: Producția trebuie să fie mai eficientă

de: Andrei Tilimpea
13 09. 2023

Hyundai începe să copieze Tesla, deoarece intenționează să modeleze o nouă metodă de producție EV după Giga Casting. Noul proces, „hypercasting”, poate reduce semnificativ costurile, sporind în același timp producția.

Potrivit unui raport exclusiv al ziarului coreean Hankyung, noua metodă de producție a vehiculelor electrice Hyundai este inspirată de Giga Casting de la Tesla.

Procesul implică injectarea aliajului de aluminiu topit în matrițe de turnare care se întăresc în cadrul vehiculului. De când a introdus metoda în 2020 la Fabrica Fremont de la Tesla, producătorul de vehicule electrice a introdus-o la fabricile sale din China și Germania.

Mașinile masive produc piese mult mai mari decât cu ce era obișnuită industria auto. Producătorii de automobile pot economisi timpul și resursele atât de necesare fără a fi nevoie să lipiți mai multe piese (de asemenea, poate ajuta la reducerea greutății vehiculului). Se spune că Tesla a redus costurile cu aproximativ 30% folosind Giga Casting.

Metodele tradiționale includ găurirea a mii de găuri în aproximativ 70 de plăci de oțel și sudarea lor împreună individual. Puteți vedea cum se economisește timp și bani.

O decizie înțeleaptă

Hyundai, care a ajuns la un pact salarial provizoriu cu sindicatul său sud-coreean, a fost de acord cu un „acord special pentru creșterea viitoare”. Scopul este de a stimula investițiile interne pentru a converti fabricile de producție ICE existente în „baze de producție de bază pentru vehiculele viitoare”.

Cel mai mare producător auto din Coreea a decis să-și dezvolte propria fabrică de turnare, procesare și asamblare, producția fiind planificată pentru 2026.

Compania a depus deja cererea pentru marca comercială „hypercasting” la Oficiul de Brevete și Mărci al Statelor Unite pe 21 august 2023.

Hyundai nu este singurul care caută să ia o pagină de la Tesla pentru a crește producția de vehicule electrice. Mai mulți producători de automobile, inclusiv Toyota, Volkswagen și Volvo, caută să introducă procese similare. Geely din China a introdus deja metoda de a construi modele ZEEKR.

Producătorul de automobile din Coreea de Sud caută, de asemenea, să contracareze rețeaua Tesla Supercharger în proliferare pe piața sa internă cu propriile încărcătoare ultra-rapide.

Hyundai a avut succes până acum în tranziția către era electrică cu modelele EV, inclusiv IONIQ 5, IONIQ 6 și Kona Electric. Cu toate acestea, pentru a ține pasul cu liderii EV precum Tesla și BYD, Hyundai vede o oportunitate de a-și transforma rețeaua de producție.