Hyundai a prezentat un nou concept: de ce este special Ioniq 5 e-Corner, cum îți face viața mai ușoară

de: Andrei Tilimpea
10 01. 2023

Prototipul anunțat la CES se poate învârti și la 360 de grade, se poate conduce în diagonală și poate vira ca un stivuitor.

Hyundai Mobis, divizia de piese de schimb și conducere autonomă a mărcii coreene, a prezentat un modul în roată destul de uimitor montat pe un prototip Ioniq 5 la CES-ul de anul acesta.

Numit e-Corner, modulul încorporează un motor electric, amortizor electric, frână cu fir și direcție prin cablu, făcându-l un pachet complet care poate fi montat pe o mare varietate de vehicule conectate fără a pierde spațiu, ușurând viața pentru ingineri.

Conceptul a fost prezentat inițial în 2018, dar acum a fost montat în toate cele patru colțuri ale unui Ioniq 5 EV mai recunoscut și este cu adevărat impresionant ceea ce a realizat firma coreeană cu prototipul.

După cum puteți vedea în videoclipul de mai jos a acestei pagini, vehiculul special construit își poate roti toate roțile la 90 de grade în aceeași direcție, permițând mașinii să intre și să iasă dintr-un spațiu de parcare paralel foarte ușor.

Dar asta nu este tot, deoarece sistemul e-Corner poate face practic orice mișcare imaginabilă. Prototipul Ioniq 5 este prezentat rotind toate roțile sale la un unghi de aproximativ 45 de grade, ceea ce face ca mașina să se rotească la 360 de grade pentru o funcție de viraj zero fără întreruperi și rapidă.

Un concept interesant

În plus, conceptul poate rula în diagonală, la fel ca GMC Hummer EV, precum și o funcție de pivotare, care face roțile din spate să se rotească la 90 de grade, permițând vehiculului să circule ca un stivuitor.

Hyundai Mobis nu a lansat alte detalii despre modulul e-Corner, dar este clar că are un potențial uriaș de a simplifica întregul proces de asamblare al unui vehicul electric, precum și de a oferi o manevrabilitate suplimentară șoferilor.

De asemenea, arată ca o reinterpretare modernă a unei tehnologii care a fost văzută pentru prima dată în 1927, la Paris, pe o mașină inedită (pe atunci) cu tracțiune față. A existat și o invenție americană numită The Park-Car, care a fost introdusă în anii 1930 și a implicat modificarea vehiculului pentru a adăuga o a cincea roată în spate care să coboare la sol pentru a facilita parcarea.