Honda insistă pe bateriile portabile: cum vrea să își crească afacerea

de: Andrei Tilimpea
28 08. 2023

Domeniul bateriilor interschimbabile pentru motociclete electrice este în plină expansiune, iar Honda încearcă să ajungă din urmă cu propriul design. Honda Mobile Power Pack e: (MPPe:) se îndreaptă spre Indonezia, deoarece compania face un joc pentru o cotă de piață internațională mai mare.

Honda MPPe: este o baterie pentru motociclete interschimbabilă în stil Gogoro, care vine chiar și cu propriul dulap pentru baterii în stil Gogoro, cunoscut sub numele de Honda Power Pack Exchanger e: (HPPEe:).

Honda își târăște picioarele pe vehiculele electrice de ani de zile, nu doar în mașini, ci și în divizia sa de motociclete.

Sistemul de baterii interschimbabile dezvoltat de Honda există de câțiva ani, dar nu a fost prea folosit în afara câtorva teste locale japoneze până de curând. După ce a dezvoltat un consorțiu de baterii interschimbabile împreună cu Yamaha, Suzuki și Kawasaki, se pare că Honda încearcă să-și poziționeze propria baterie ca standard concurent.

Am văzut compania încercând să împingă acea baterie în Europa cu scuterul electric Honda EM1, iar acum Honda își pune ochii pe Indonezia.

Honda vrea să se dezvolte

Indonezia are o populație mare de 275 de milioane, majoritatea gospodăriilor indoneziene folosind o motocicletă pentru a face naveta.

Vehiculele electrice reprezintă încă un procent mic din această piață, dar mai multe opțiuni îi ajută pe indonezieni să crească acele numere de vehicule electrice. Acum, Honda vrea să obțină ceva piele în acel joc, deoarece își aduce motocicleta electrică EM1 în Indonezia.

Honda pare să ofere EM1-ul său spre vânzare în Indonezia fie cu sau fără baterii, ceea ce înseamnă că pachetul fără baterii se va baza pe abonamentele de schimb de baterii.

Fără baterie, EM1 are un preț de aproximativ 2.600 USD, în timp ce pachetul cu bateriile incluse are un preț mai apropiat de 2.930 USD.

Dulapurile de schimb de baterii de la Honda par să funcționeze similar cu cele ale Gogoro, cu excepția faptului că nu recunosc automat utilizatorul și scuterul pur și simplu citind informațiile stocate în baterii. În schimb, utilizatorii vor trebui să treacă un card de membru pentru a activa stația și a schimba bateriile.