Ford ”taie în carne vie”: ce se întâmplă cu locurile de muncă din Europa
Brațul european al Ford va păstra aproximativ 3.400 de ingineri care se vor baza pe tehnologia de bază oferită de omologii lor din SUA.
Ford intenționează să reducă 3.800 de locuri de muncă în dezvoltarea de produse și administrare în Europa în următorii trei ani, a spus compania, invocând costurile în creștere și necesitatea unei structuri mai slabe, deoarece transformă producția către vehicule electrice.
Disponibilizările se ridică la aproximativ 11 la sută din forța de muncă europeană a producătorului auto, Germania și Marea Britanie fiind cele mai afectate.
Ford conduce piața europeană a autoutilitarelor comerciale, dar s-a chinuit să obțină profituri puternice din mașinile de pasageri și a avertizat luna aceasta că va fi „foarte agresiv” în reducerea cheltuielilor de producție și lanțul de aprovizionare în acest an.
Aproximativ 2.300 de locuri de muncă vor fi desfințate la fabricile de automobile Merkenich-Köln și Aachen din Germania, 1.300 în Marea Britanie și 200 în restul Europei, a spus Ford, adăugând că intenționează să realizeze reducerile prin programe de separare voluntară.
Centrul de inginerie Merkenich, împreună cu centrul de cercetare din Aachen, dezvoltă o mare parte din gama europeană de autoturisme Ford.
Reducerile din Marea Britanie se ridică la unul din cinci din forța de muncă de acolo. Aceștia vor fi în mare parte la centrul de cercetare Ford din Dunton, sud-estul Angliei, unde inginerii lucrează la vehicule comerciale ușoare.
Ford va păstra aproximativ 3.400 de ingineri în Europa, care se vor baza pe tehnologia de bază furnizată de omologii lor din SUA și o vor adapta clienților europeni, a declarat Martin Sander, șeful afacerii de vehicule electrice a producătorului auto în Europa.
„Este mult mai puțină muncă de făcut la trenurile de propulsie care ies din motoarele cu ardere. Ne îndreptăm într-o lume cu mai puține platforme globale, unde este nevoie de mai puține lucrări de inginerie. Acesta este motivul pentru care trebuie să facem ajustările”, a spus Sander.
Număr mare de concedieri
Nimic nu s-a schimbat în strategia de electrificare a Ford, a spus Sander, iar obiectivul său de a oferi o flotă complet electrică de autoturisme și camionete comerciale ușoare în Europa până în 2035 este încă în vigoare.
Ford a fost de acord să nu dispună de concedieri obligatorii la locațiile sale din Köln sau Aachen înainte de sfârșitul anului 2032, oferind o oarecare uşurare lucrătorilor, a declarat preşedintele consiliului de întreprindere, Benjamin Gruschka.
„Lucrătorii știu că paleta de modele redusă în anii următori înseamnă mai puține locuri de muncă. Excluderea concedierilor operaționale oferă siguranță – nu dăm afară pe nimeni”, a spus Gruschka,
Ford își propune să facă gama sa de autoturisme din Europa complet electrică până în 2030 și se așteaptă ca două treimi din vânzările de furgonete comerciale să fie complet electrice sau hibride plug-in până la aceeași dată.
Personalul european Ford a văzut ultima dată un val de reduceri de locuri de muncă în 2019 și 2020, deoarece producătorul de automobile a urmărit o marjă operațională de 6% în regiune, un obiectiv îndepărtat de pandemie, cu marje de profit înainte de impozitare în Europa în primele nouă luni ale anului 2022 la doar 2,2% din vânzări.
Ford reduce, de asemenea, locurile de muncă din SUA, deoarece CEO-ul Jim Farley vizează economii anuale de 3 miliarde de dolari, investind în același timp peste 50 de miliarde de dolari în vehicule electrice până în 2026.
Ford are aproximativ 173.000 de angajați la nivel global și avea aproximativ 35.000 de posturi în Europa la sfârșitul anului trecut, cea mai mare fabrică din Köln cu aproximativ 14.000 de angajați.
Compania a declarat în martie anul trecut că afacerea sa cu vehiculele electrice nu va fi profitabilă până când modelele de generație următoare vor începe producția în 2025.