Elevii cer Senatului eliminarea articolului referitor la exmatriculare din proiectul legii Învățământului. „Este alarmant” 

de: Ana Anițoiu
26 04. 2023

Consiliul Naţional al Elevilor i-a cerut Comisiei pentru învăţământ din Senat să elimine din proiectul legii Învăţământului articolul referitor la exmatriculare, precizând că îl consideră alarmant.

Eliminarea prevederii referitoare la exmatriculare, cerută de elevi

Consiliul Național al Elevilor a explicat că amendamentul votat în Comisia pentru învăţământ din Camera Deputaţilor referitor la exmatriculare este „alarmant” deoarece beneficiile eliminării acesteia au fost deja făcute cunoscute şi chiar susţinute în trecut de către Ministerul Educaţiei.

„Solicităm astfel Comisiei pentru învăţământ din Camera Senatului să elimine acest articol al proiectului de lege. (…) Schimbarea în educaţie ar trebui să însemne evoluţie.

Cum poate fi posibil acest lucru când îngrădim accesul la educaţie şi nu oferim şansa de reabilitare? Când se pune „sau” în loc de „şi” atunci când vorbim de drepturile elevilor şi ale profesorilor?”, a transmis Consiliul Naţional al Elevilor.

Consiliul Național al Elevilor: Exmatricularea, o dezamăgire pedagogică a sistemului de învățământ

Consiliul a transmis într-un comunicat, miercuri, că exmatricularea elevilor, pe lângă neconstituționalitate, mai înseamnă și o dezamăgire pedagogică a sistemului de învățământ din România, mai ales în contextul ratei crescute de abandon școlar din ultimii ani.

„Dincolo de cadrul legal, trebuie menționată și realitatea din sălile de clasă și impactul real pe care exmatricularea îl are asupra asigurării siguranței și a bunei desfășurări a oricărui proces instructiv-educativ.

Orice elev are nevoie de mentorat, îndrumare, consiliere, sprijin, aspecte de care acesta poate beneficia doar prin frecventarea orelor de curs. Exmatricularea pe perioade de câteva zile, la fel cum a fost propus, ar însemna, de asemenea, o creștere substanțială a absenteismului”, a transmis CNE.

Consiliul a mai precizat că drepturile elevilor din România şi cele ale profesorilor ar trebui să fie direct proporţionale și că violența din școli ar trebui să fie cercetată din punct de vedere psihoeducaţional şi social.