Ei sunt patronii care fac afaceri profitabile în România: nici n-au auzit de cuvântul „criză”
Sectorul privat românesc se confruntă și el, la fel ca oamenii de rând, cu efectele multiplelor crize ce au afectat economia în ultima perioadă, doar că nu pentru toți oamenii de afaceri de la noi din țară timpurile pe care le trăim sunt dificile. Din contră!
Există afaceri care prosperă, în pofida situației economice dificile din acest moment și a incertitudinilor ce planează asupra perspectivelor de viitor.
Conform celor mai recente date din zona de business, foarte bine merg în această perioadă afacerile ce au ca obiect de activitate vânzarea de cosmetice, îmbrăcăminte, dar și firmele din zona industriei ospitalității. Se constată creșteri ale afacerilor legate de baruri sau restaurante.
Aceste afaceri „n-au moarte” în România. Merg din ce în ce mai bine
Concret, potrivit studiului Romania Retail Snapshot 2023, ce a fost realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, pe baza rezultatelor financiare a 114 companii din 12 domenii diferite, marile rețele de retail au înregistrat în 2022 o cifră de afaceri cumulată cu aproape 16,3% mai mare față de 2021.
Vorbim despre domenii de activitate dintre cele mai diverse și reprezentative pentru mediul de business la nivel general, precum: Fashion, DIY, Articole Sportive, Încălțăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Home & Deco, Restaurante și Cafenele, Cosmetică, Electro-IT, Magazine Specializate.
„Piața de retail din România a trecut în ultimii trei ani printr-o perioadă marcată de restricțiile impuse de pandemia Covid-19, restricții ce au dus inițial la închiderea și apoi la limitarea accesului în centrele comerciale, mai apoi existând o perioadă caracterizată prin creșterea galopantă a inflației, cu consecințe asupra puterii de cumpărare și implicit asupra consumului.
Este impresionant așadar faptul că, pe fondul tuturor acestor probleme, fiecare din cele 12 segmente au reușit să performeze mai bine în 2022 față de 2019, anul premergător crizei sanitare.
De asemenea, dacă analizăm datele din perioada 2019 – 2022, creșterea medie anuală a cifrelor de afaceri aferente marilor rețele de retail a fost de 11,7%, în condițiile în care rata medie anuală a inflației în acest interval a fost de 7,1%. Retailul a continuat și în 2022 să aibă o contribuție importantă la creșterea și formarea PIB-ului, aspect pe care l-am observat și în primul trimestru al acestui an”, a explicat Vlad Săftoiu, Head of Research, Cushman & Wakefield Echinox.