Doi români fac istorie în business. Afacerea cu care au dat lovitura, ar putea depăși valoarea de 43 de miliarde de dolari
Doi români fac istorie în business. Aceștia au dat lovitura cu o afacere ce ar putea ajunge să fie evaluată la peste 43 de miliarde de dolari.
Mai exact, gigantul software de date mari Databricks Inc., cofondat de Ion Stoica și Matei Zaharia, alături de suedezul Ali Ghodsi, ar purta discuții cu gigantul global de gestionare a investițiilor T. Rowe Price Group Inc. pentru o nouă rundă de finanțare care i-ar putea ridica valoarea la peste 43 de miliarde de dolari.
Sursa, citată de Bloomberg, a precizat că discuțiile se află încă într-un stadiu „preliminar”, adăugând că este posibil ca părțile să nu ajungă la un acord.
Soft-ul Databricks, superior competitorilor Databricks
Databricks vinde o platformă de inginerie de date ce le permite întreprinderilor să proceseze și să transforme volume masive de informații, care pot fi apoi analizate, folosite pentru a antrena modele de inteligență artificială și altele.
Platformele tradiționale de big data, cum ar fi Apache Spark, se străduiesc să îndeplinească rapid aceste sarcini, dar se spune că software-ul Databricks este mult mai rapid.
De asemenea, acesta îmbunătățește inovarea și dezvoltarea de aplicații, oferă opțiuni de securitate puternice și are instrumente de vizualizare a datelor încorporate.
Compania creată de români este una dintre cele mai bine finanțate
Databricks este deja unul dintre cele mai bine finanțate startup-uri din domeniul tehnologiei pentru întreprinderi, încheind o rundă de finanțare de un miliard de dolari în februarie 2021, care i-a dus evaluarea la 28 de miliarde de dolari. A urmat o rundă și mai mare de 1,6 miliarde de dolari în august 2021, ceea ce i-a ridicat valoarea la 38 de miliarde de dolari.
În total, Databricks a obținut o finanțare de peste 3,5 miliarde de dolari, T. Rowe Price participând la ambele runde anterioare. Cei mai mulți analiști se așteptau ca Databricks să lanseze o ofertă publică inițială drept următoarea sa mișcare majoră de finanțare, dar o alunecare a piețelor bursiere anul trecut ar fi deraiat aceste planuri.
„Piețele sunt închise”, a declarat directorul executiv al Databricks, Ali Ghodsi (foto), într-un interviu acordat Bloomberg săptămâna trecută. „Dacă nu ar fi fost închise, am fi fost deja publici”.
Chiar și așa, directorul general a insistat că firma rămâne „bine capitalizată” și că nu are nevoie de fonduri suplimentare. Cu toate acestea, el a recunoscut că ar putea totuși să ia în considerare o nouă rundă de finanțare în scopuri „strategice”.
Un nou competitor pentru ChatGPT
Achizițiile fac parte dintr-un impuls mai amplu în domeniul inteligenței artificiale, în urma căruia compania și-a anunțat propriul model generativ de AI cu sursă deschisă pentru a concura cu ChatGPT, numit Dolly.
Lansat în luna martie, modelul a fost îmbunătățit odată cu lansarea Dolly 2.0 doar o lună mai târziu. Acesta vine cu o licență ce permite utilizarea comercială, ceea ce înseamnă că întreprinderile îl pot lua și îl pot antrena pe propriile seturi de date pentru a crea modele personalizate și a genera venituri cu ajutorul acestora.
La recentul Databricks Data+AI Summit, compania a anunțat noi inovații în domeniul modelelor lingvistice de mari dimensiuni, subliniind în același timp capacitatea sa de a unifica datele și de a introduce inteligența artificială în acestea.
Printre noile sale capacități se numără Lakehouse IQ, care utilizează LLM-uri pentru a deduce semnificația de afaceri din artefactele de date tehnice, și o nouă platformă pentru dezvoltarea de aplicații de inteligență artificială generativă bazată pe tehnologia rezultată din cea mai recentă achiziție a sa – MosaicML Inc.