Dacia Spring, cel mai eficient vehicul electric: ce spun specialiștii despre mașina electrică românească
Modelul Dacia Spring este liderul european în ceea ce privește eficiența în ceea ce privește întregul ciclu de viață al mașinii, potrivit GreenNCAP, a relatat Profit.ro.
Dacia Spring este cea mai eficientă câand vine vorba de consumul de energie și emisiile de gaze cu efect de seră, conform celor de la Profit.ro.
GreenNCAP, înființată pentru a testa nivelul de poluare al mașinilor vândute în Europa, a lansat un program numit Life Cycle Assessment bazat pe emisiile de gaze cu efect de seră și consumul de energie al mașinilor, atât în timpul utilizării, cât și al producției. GreenNCAP este sponsorizat de Programul european de evaluare a mașinilor noi (EuroNCAP), programul european voluntar de performanță în materie de siguranță a mașinilor, format în 1997.
Evaluarea ciclului de viață confirmă modelul Dacia Spring ca lider european în ceea ce privește întregul ciclu de viață. Spring emite 21 de tone de CO2 pe toată durata de viață, de la producție până la o perioadă medie de utilizare de 16 ani și 240.000 de kilometri.
Cel mai scăzut nivel de emisii de CO2
Acest calcul, conform sursei citate, a fost realizat de GreenNCAP și reprezintă cel mai scăzut nivel de emisii de CO2 dintre orice mașină vândută vreodată pe piața europeană.
În același timp, Spring are nevoie de 134 MWh de energie pentru a fi produsă și utilizată în condițiile medii stabilite pentru toate vehiculele măsurate, reprezentând cel mai mic consum de energie al oricărui vehicul de-a lungul vieții sale.
Următorul model din punct de vedere al consumului de energie este Tesla Model 3, care emite 28 de tone de CO2 pe toată durata de viață, la același nivel cu Renault Megane E-Tech, care s-a clasat pe locul al treilea. Cele mai mari emisii, dintre mașinile testate, sunt cele ale Audi A4 e-tron, cu 36 de tone de CO2.
GreenNCAP notează că dintre mașinile cu motor cu combustie testate se remarcă modelul Ford Puma echipat cu versiunea Flexifuel a motorului 1.0 EcoBoost, care funcționează cu etanol E85. Mașina este radical diferită de motorul standard 1.0 pe benzină, cu un nivel total de emisii de 38 de tone de-a lungul a 16 ani de existență și un consum de energie de 322 MWh, valori apropiate de cele ale unei mașini electrice.