Dacia nu face doar Jeep-ul românului, ci vrea să devină chiar Jeep-ul în sine. Strategia neașteptată de la Mioveni
Într-o lume a automobilelor în continuă evoluție, declarațiile recente ale șefului designului Renault Group, Laurens van den Acker, au stârnit un val de interes și speculații în industria auto. Acesta a afirmat că Dacia ar putea deveni din Jeep-ul românului, unul dintre competitorii mărcii Jeep.
Acker a sugerat că marca Dacia ar putea deveni un competitor serios pentru celebrul brand american Jeep, în Europa. Această idee nu este doar o simplă propunere, ci pare să fie parte a unei strategii ambițioase, gândită de liderii din cadrul Renault Group și Dacia.
Cu temele de „outdoor” și „aventură” deja integrate în strategia de promovare a mărcii Dacia, aceasta își dorește să își consolideze imaginea de producător de mașini robuste, potrivite pentru explorarea off-road. Modelul emblematic al mărcii, Duster, a fost deja recunoscut pentru performanțele sale off-road, iar această direcție pare să fie mai pregnantă în urma declarațiilor lui Acker.
Laurens van den Acker argumentează că lipsesc concurenți serioși pentru brandul Jeep în Europa și întreabă retoric: de ce nu ar putea Dacia să preia această poziție? Acest gând devine cu atât mai relevant în contextul în care ieșirile în natură și activitățile outdoor au devenit din ce în ce mai populare, mai ales în urma pandemiei de COVID-19. Dacia, cu accentul ei pe aventură și explorare, ar putea să devină opțiunea preferată pentru cei în căutare de astfel de experiențe.
Jeep-ul românului, Dacia, se pregătește să „ia fața” Jeep în Europa
Eforturile Dacia pentru a-și consolida această poziționare includ și participarea la celebrul Raliu Dakar, unde este probabil să prezinte noul model Duster, programat pentru lansare în 2024. Acest pas nu doar că va confirma angajamentul Dacia pentru aventură, dar oferă și o platformă pentru a demonstra calitățile lor off-road într-un mediu extrem.
Viitorul se arată promițător pentru Dacia, cu două lansări importante planificate pentru 2024 și 2025. Modelele Duster 3 și noul Bigster vor fi echipate cu tracțiune 4×4, menținând astfel avantajul competitiv în segmentul SUV-urilor. Sandero Stepway, versiunea subcompactă cea mai vândută, a cunoscut o creștere semnificativă în vânzări, confirmând astfel acceptarea publicului pentru această abordare.
Șeful designului Renault Group, Laurens van den Acker, subliniază că noul Bigster nu se va axa exclusiv pe premium, ci va concura direct cu alte mărci. Astfel, Dacia nu doar că se lansează în competiția cu modelele europene consacrate, dar și cu noile mărci emergente din China.