Dacia face valuri pe cele mai puternice piețe europene: cât de bine vinde marca română

de: Andrei Tilimpea
06 02. 2023

Piața auto din Franța a văzut că vehiculele electrice (EV) cu plug-in au luat 22,3% din noile vânzări în ianuarie, în creștere de la 17,6% față de anul trecut.

Sistemele electrice complete au înregistrat o creștere mai puternică decât hibrizii plugin. Volumul total de mașini a fost de 111.939 de unități, cu aproximativ 9% mai mare față de anul trecut, dar încă mult sub normele sezoniere de dinainte de 2020.

Cel mai bine vândut full electric din ianuarie a fost Dacia Spring.

Cota de plugin combinată de 22,3% din ianuarie a cuprins 13,1% electrice complete (BEV) și 9,2% hibrizi plugin (PHEV). Acestea se compară cu cotele respective de 17,6%, 9,9% și 7,7%, cu un an în urmă.

În termeni de volum, BEV-urile au crescut pe an de la 10.217 unități la 14.626 – creștere anuală de peste 43%.

Bonusul BEV a suferit o mică modificare de la 1 ianuarie, reducând valoarea de la 6.000 de euro la 5.000 de euro pentru majoritatea consumatorilor, dar pentru cei cu venituri mici, crescând-o la 7.000 de euro. Bonusul este limitat la un plafon maxim al prețului vehiculului de 47.000 EUR și o proporție maximă de 27% din prețul vehiculului.

Cu arată clasamentul

De exemplu, Dacia Spring (cel mai bine vândut din ianuarie), cu un preț de la 20.800 de euro, primește un bonus de 5.000 de euro pentru majoritatea consumatorilor. Acest lucru reduce cheltuielile efective la 15.800 EUR.

Dacia Spring a fost cel mai bine vândut BEV în ianuarie, păstrându-și primul loc din decembrie. Locul al doilea a fost ocupat de Fiat 500, iar al treilea de Renault Megane.

Spring vine acum în 3 variante, dintre care două sunt legate de echipare, iar cea mai nouă (anunț de la mijlocul lunii ianuarie, livrări de vară) are un motor de putere mai mare (48 kW) comparativ cu standardul (33 kW). Acest lucru permite ca Spring să atragă acum un pic mai mult pentru cei care doresc o accelerație mai bună precum și o putere de regenerare maximă mai mare.

Pe hârtie, timpul de 0–100 km/h al motorului mai puternic este încă foarte modest, la 13,7 secunde (de la 19,1 secunde pentru motorul standard). Accelerația la viteze urbane tipice europene (~5 până la ~60 km/h), totuși, se va simți mult mai receptivă decât multe vehicule ICE concurente de la nivel de intrare. Mai ales având în vedere lipsa întârzierii la schimbarea vitezelor.