Dacia domină piața auto din România: ce arată datele despre producătorul de la Mioveni

de: Andrei Tilimpea
03 05. 2023

Piața auto din România a început anul cu o creștere de 27,7%.

În primele trei luni din 2023, piața auto a mai crescut puțin, ajutată de Rabla și de veniturile aparent mai mari ale românilor. Dacă în martie înmatriculările au crescut cu 11,2%, pe cele trei luni care au trecut din acest an creșterea este și mai mare, 27,7%, grație salturilor mari din ianuarie și februarie, arată autocritica.ro.

Datele oficiale transmise de DRPCIV arată un număr total de 36.592 de autoturisme înmatriculate de români de la 1 ianuarie până pe 31 martie, cele mai multe dintre ele fiind rezultatul finanțărilor prin Programul Rabla de anul trecut, mașinile fiind livrate, cu întârzierea aferentă, la sfârșitul anului, peste care adăugăm și cele 90 de zile în care românul poate circula cu numere roșii.

Anul trecut, după aceleași trei luni, erau înmatriculate doar 28.660 de autoturisme, iar asta înseamnă că avem deja aproximativ 8.000 de mașini în plus.

Dacia a avut în primul trimestru o creștere de 82,6%, adică peste 6.000 de mașini peste cele de anul trecut. Creșterea este enormă, cu mult peste media pieței și departe de majoritatea creșterilor mărcilor de import, iar efectul cel mai vizibil este creșterea cotei de piață a Dacia la aproape 37%, o valoare incredibil de mare, având în vedere că în urmă cu un an cota mărcii de la Mioveni scăzuse până la 25,5%.

Producătorul român are nu mai puțin de cinci modele populare. Românii erau înnebuniți după Logan, Sandero, Duster, iar acum au descoperit și Spring sau Jogger. Toate, exact în această ordine, sunt cele mai vândute mașini din România. Dacă primele trei modele din clasament au vândut în primul trimestru peste 3.000 de unități (peste 4.000 în cazul Logan), cifrele s-au oprit la 1.500 pentru Spring și 1.290 pentru Jogger, conform sursei citate.

Mașinile electrice, scădere ușoară în martie

În România au fost înmatriculate în luna martie 1027 de autoturisme cu propulsie 100% cu baterii, ceea ce reprezintă un declin de 2,2% față de cele 1050 înmatriculate în martie 2022.

E o scădere și față de februarie anul curent, iar explicația este foarte simplă: aproape nimeni nu mai cumpără mașini electrice în România fără să folosească Programul Rabla, iar cifrele pe care le-am văzut în primele trei luni vin de la comenzile și livrările făcute în ultimele luni ale lui 2022 – începutul lui 2023, conform autocritica.ro.

În total, în primele trei luni ale acestui an au fost înmatriculate 3.130 de automobile electrice noi, din care jumătate au fost Dacia Spring, cu 1.559 unități, adică 64% mai multe decât în 2022.

În ceea ce privește ponderea în piața de mașini noi, electricele au urcat la 8,6% din total. Cumulat cu hibride (PHEV și full hybrid), piața de mașini electrificate din România a atins un nivel de 7.380 de unități în primele trei luni ale anului, reprezentând 20,2% din total.

Clasamentul celor mai vândute modele 100% electrice, în primul trimestru al anului:

  • Dacia Spring – 1559 de unități
  • Renault Megane E-Tech – 217 de unități
  • VW e-Up -184 de unități
  • Tesla Model Y – 142 de unități
  • Tesla Model 3 – 108 de unități