Dacia a dat lovitura în Europa, modelul care le-a furat atenția occidentalilor: victoria surprinzătoare a gigantului de la Mioveni
Producătorul român de automobile Dacia, membru al grupului francez Renault, și-a văzut vânzările globale crescând cu 34% față de anul precedent, până la 171.789 de unități în primul trimestru din 2023, impulsionate de noua sa identitate de marcă, a anunțat Renault.
Rezultatele din primul trimestru ale Dacia au reprezentat 32% din vânzările globale de unități ale Grupului Renault, devenind marca pe locul doi după Renault, care a înregistrat o creștere anuală de 8,6%, până la 354.545 de unități, a spus grupul într-un comunicat de presă.
Numai în Europa, vânzările Dacia au crescut cu 41% pe an, până la aproape 150.000 de unități, datorită reînnoirii cu succes a gamei sale.
Dacia Sandero a rămas cel mai bine vândut vehicul clienților de retail din Europa, în timp ce Dacia Duster a rămas pe podiumul SUV-urilor vândute clienților de retail europeni.
Dacia Spring, oferta complet electrică a producătorului auto, a înregistrat vânzări de 14.500 de unități în primul trimestru al anului 2023, ajungând din nou pe podiumul vehiculelor electrice de retail din Europa.
Producătorul român continuă să crească
Dacia Jogger Hybrid 140, primul model hibrid din gama Dacia lansat în ianuarie, reprezintă deja în jur de 25% din mixul comenzilor.
În Europa, vânzările generale ale Grupului Renault au crescut cu 27% pe an pe o piață în creștere cu 16%.
Veniturile grupului în primul trimestru din 2023 au ajuns la 11,5 miliarde de euro, în creștere cu 30% față de aceeași perioadă a anului trecut. Veniturile din automobile ale Grupului Renault au crescut în același ritm și s-au situat la 10,5 miliarde de euro în perioada analizată.
Grupul a înregistrat un efect continuu al prețului de 9,4 puncte pe parcursul trimestrului și un impact crescut asupra mixului de produse cu 5,2 puncte, 68% din vânzările grupului pe canalul de retail fiind atribuite Franței, Italiei, Germaniei, Spaniei și Regatului Unit.
În 2022, vânzările Dacia au crescut cu 6,8% față de anul, la 573.837 de unități, reafirmându-și locul trei pe podiumul european al vânzărilor către consumatori privați.