Dacia dă lovitura în România, din nou: ce mașini noi preferă românii în 2023, ce se întâmplă cu piața auto autohtonă

de: Alexandru Puiu
07 06. 2023

Piața auto din România trece printr-o perioadă foarte bună la nivel național, de la un an la altul, în primele cinci luni, s-a înregistrat o creștere cu 26,9% a înmatriculărilor de autoturisme noi, până la un total de 60.472 de unități.

În 2022, după primele cinci luni, s-au înmatriculat aproximativ 47.645 de autoturisme, conform datelor agregate de Asociația Constructorilor de Automobile din România. În aceeași perioadă din acest an, s-a ajuns la 60.472 de unități, o creștere de 26,9%. Chiar și cu această veste bună însă, piața auto din țara noastră este în continuare dominată de mașini second hand aduse din occident. Ca referință, numărul autoturismelor second-hand înmatriculate pentru prima oară pe meleaguri mioritice a sărit până la 98.453 de unități, în scădere cu 6,86% comparativ cu perioada similară din 2022.

Ce mașini cumpără românii în 2023, care sunt producătorii favoriți

Fără să surprindă pe nimeni, Dacia este departe brandul favorit al românilor care visează la autoturisme noi, cu 20.706 unități. Pe locul doi se află Renault, compania mamă a constructorului de la Mioveni, cu 4.767 de unități. Hyundai este pe trei cu 4.008 unități. Topul complet pentru perioada ianuarie – mai 2023 poate fi văzut mai jos:

  • DACIA                   =20.706 unități
  • RENAULT             = 4.767 unități
  • HYUNDAI             = 4.008 unități
  • SKODA                  = 3.955 unități
  • TOYOTA                = 3.897 unități
  • VOLKSWAGEN   = 3.690 unității
  • FORD                     = 2.957 unități
  • MERCEDES         = 2.151 unități
  • BMW                     = 1.956 unități
  • SUZUKI                = 1.740 unități

Luna mai a fost cea mai bună pentru piața auto din România, înregistrându-se un salt la nivel național de 33.76% comparativ cu mai 2022. Volumul total de mașini noi înmatriculate a fost de 13.541 de unități în acest timp. Ca o posibilă explicație pentru acest salt, au început să fie livrate autoturismele achiziționate prin programul Rabla, o inițiativă legislativă de mare succes pentru statul român.

Pe partea de second hand, având în vedere creșterea pe zona de mașini noi, tinde să fie evident că românii au început să fugă de samsari și de combinatorii care aduc mașini ”de la o bătrânică din Germania care a folosit-o doar la cumpărături”. Doar în mai 2023, s-au înmatriculat în România cu 8,4% mai puține mașini aduse din afară, până la un total de 27.543 de unități.