Cumpărăturile direct de pe TV, în faza de testare. Ce ai putea cumpăra cu telecomanda
Cumpărăturile direct de pe TV au intrat în faza de testare, în Australia. În cazul în care acestea vor avea succes, practica va fi extinsă în Europa continentală, astfel încât numeroase persoane vor putea achiziționa produse cu ajutorul telecomenzii.
Cum vor putea fi făcute cumpărăturile direct de pe TV
Reclamele Shoppable TV reprezintă practica de a vinde produse direct pe televizor. Adică telespectatorii pot cumpăra produsele la care văd reclame folosindu-și telecomenzile.
Anunțurile comerciale sunt deja folosite de multe companii de televiziune. Anul viitor, atunci când va fi difuzat următorul sezon al emisiunii „Australian Survivor”, compania media americană Paramount va testa tehnologia Shoppable TV, creată alături de compania de inteligență artificială Kerv.
Când se va difuza show-ul, telespectatorii vor putea să pună pe pauză emisiunea și să folosească telecomanda televizorului pentru a răsfoi produsele la care televiziunea a făcut reclamă.
Utilizatorii vor putea să selecteze un produs cu ajutorul telecomenzii, să citească mai multe informații pe ecran și să scaneze un cod QR pentru a cumpăra produsul respectiv.
Dacă Shoppable TV se va dovedi a fi un succes în Australia, practica va fi extinsă pe serviciul de streaming Paramount+, potrivit The Guardian.
Ce vor putea cumpăra telespectatorii
Potrivit The Guardian Australia, produsele la care se va face publicitate vor trebui să fie relevante față de ceea ce este afișat pe ecran, fie că este vorba despre un film, o emisiune sau o reclamă.
Cu toate acestea, nu va trebui să fie exact același produs – de exemplu, dacă un telespectator vede un frigider în timp ce se uită la o emisiune culinară, ar putea fi dus la un frigider fabricat de o altă companie.
Această practică a fost testată anterior în alte țări, NBCUniversal testând tehnologia în 2019, atunci marcând o premieră pentru un radiodifuzor național din Statele Unite ale Americii.
În Marea Britanie, radiodifuzorul ITV a testat practica în cadrul emisiunii „Love Island” în 2021, însă tehnologia a funcționat doar pe televizoarele LG.
La începutul acestui an, Kerv și NBCUniversal au anunțat Must ShopTV, re va permite telespectatorilor emisiunilor și filmelor de pe Peacock, divizia de streaming a NBCUniversal, să cumpere produsele pe care le văd, cum ar fi echipamentele de gătit folosite în reality show-ul „Top Chef”.
Rod Prosser, directorul de vânzări al Paramount Australia, a declarat că tehnologia „aprofundează conexiunea și implicarea publicului cu conținutul, simplifică călătoria clientului și reduce decalajul dintre descoperirea conținutului și cumpărare”.