Cum te „vinde” Elon Musk, dacă ai un cont de X. Inteligența artificială, antrenată direct pe tine

de: Iulia Kelt
04 09. 2023

Cunoscut anterior sub numele de Twitter, X, al lui Elon Musk, pare să „calce peste cadavre” mai grav decât se aștepta toată lumea.

O politică de confidențialitate recent lansată indică faptul că X va folosi date publice, împreună cu alte informații personale colectate de pe X, pentru a antrena modele AI. Informația a fost făcută publică de Alex Ivanovs, de la Stackdiary.

Politica de confidențialitate a X indică în mod clar un lucru: compania intenționează să utilizeze informațiile pe care le colectează, împreună cu orice date disponibile public, pentru a ajuta la formarea algoritmilor de învățare automată.

„Putem folosi informațiile pe care le colectăm și informațiile disponibile public pentru a ne ajuta să ne pregătim modelele de învățare automată sau inteligență artificială în scopurile prezentate în această politică”, se arată.

Elon Musk a confirmat schimbarea

Elon Musk a confirmat schimbarea, dar notează că vor fi colectate numai informații disponibile public, și nu „DM-uri sau orice altceva privat”.

X nu mai are, în prezent, un birou de presă, așa că nu există o modalitate reală de a contacta pe cineva pentru informații ceva mai specifice, cu privire la ce date și informații vor fi colectate și pentru ce anume vor fi folosite.

Elon Musk a lansat recent o companie numită xAI, care are ca scop „să înțeleagă adevărata natură a universului”, așa că, cel mai probabil, datele tale biometrice și informațiile aferente vor fi folosite pentru a promova acel obiectiv.

Stackdiary indică textul de pe pagina de pornire xAI se spune că „va lucra îndeaproape cu X” pentru „a face progrese în direcția misiunii noastre”.

Există o altă opțiune pentru locul unde se îndreaptă aceste date. Musk a anunțat recent ambiția de a concura cu Linkedin, afirmând că site-ul de angajare este „încrezător” și că versiunea lui X ar fi mai „mișto”. Deci, asta ar explica colectarea informațiilor despre locurile de muncă ale utilizatorilor.

În cele din urmă, există o a treia opțiune. X nu câștigă bani din publicitate, așa că vânzarea datelor utilizatorilor ar fi o modalitate ușoară de a face niște „biștari”.