Concedieri pe bandă rulantă, oamenii rămân fără locuri de muncă: acum, când toate s-au scumpit, sunt dați afară de patroni

de: Alexandru Puiu
10 05. 2023

Continuă avalanșa dură a concedierilor din sectorul IT global, spre neșansa angajaților ce se trezesc puși în situația de a supraviețui unei crize a costului vieții, fără un venit stabil oferit de un loc de muncă.

De data aceasta, gigantul care apelează la restructurări în rândul personalului este LinkedIn. Compania a decis să dea afară 716 de persoane și, mai mult decât atât, își va închide aplicația de căutare a unui loc de muncă în China.

CEO-ul LinkedIn, Ryan Roslansky, a spus într-o notă adresată angajaților că reducerile fac parte dintr-o schimbare de strategie care a fost determinată de modificări în comportamentul clienților și de creșterea mai lentă a veniturilor. De altfel, aceste explicații sunt aproape universal valabile în rândul giganților tech ce au anunțat concedieri în această perioadă.

Impactul concedierilor în cadrul companiei este unul destul de semnificativ. Per total, conform cifrelor oficiale, aproximativ 20.000 de oameni lucrează la LinkedIn, astfel încât disponibilizările reprezintă aproximativ 3,5% din numărul total de angajați.

Mii de oameni se trezesc dați afară de patroni, peste noapte

Amintim că sectorul tech global e măcinat la ora actuală de un val de concedieri. Printre companiile care au făcut mari disponibilizări în ultimul timp, se numără Microsoft, Amazon, Google, Intel, Zoom, Twitter, IBM, Coinbase, PayPal, SAP, Salesforce, Spotify, Vodafone etc.

Pe de altă parte, trebuie notat faptul că pe piața de profil din România lucrurile stau altfel. O analiză BestJobs arată că recrutarea în România accelerează în 2023 în ciuda concedierilor masive din Vest. Companiile au contactat până acum cu 45% mai mulți candidați față de începutul anului trecut și au transparentizat cu 14% mai multe oferte salariale.

„Observăm o evoluție în zona de transparentizare a salariilor, ca parte a strategiei de a oferi candidaților oportunități egale indiferent de vârstă sau gen, dar și de a-și crește atractivitatea în rândul candidaților care își doresc acces complet la informațiile despre job încă din momentul aplicării.

În tandem, mai mult de jumătate dintre candidații activi pe platformă și-au stabilit o marjă salarială pentru a eficientiza procesul de căutare și pentru a modela piața conform nevoilor lor”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs.