Codul Rutier se schimbă din nou: toți șoferii trebuie să știe modificările ca să evite amenda de până la 1.160 de lei
Vești noi pentru toți conducătorii auto, Codul Rutier 2023 va suferi o nouă modificare.
Cu alte cuvinte, va fi introdusă o regulă nouă pentru toți șoferii care circulă pe autostrăzi, drumuri europene, naționale și județene. În condițiile în care nu respectă legislația, atunci vor fi sancționați de polițiști.
Există o propunere legislativă care a trecut de Camera Deputaților și urmează să fie promulgată. După ce va fi promulgată, va fi publicată în Monitorul Oficial. Este vorba despre o nouă regulă pe care șoferii trebuie să o respecte în trafic. Atunci când este efectuată circulația pe autostrăzi, drumuri europene, naționale și județene, șoferii trebuie să utilizeze faza scurtă.
Practic, șoferii vor fi nevoiți să utilizeze faza scurtă pe toate drumurile publice, naționale, județene, europene, expres și autostrăzi.
Atât conducătorii autovehiculelor, cât și cei ai tractoarelor agricole sau forestiere trebuie să respecte noua regulă. Sunt obligați să circule tot timpul cu faza scurtă aprinsă, indiferent de natura drumului public.
Amenda mare
Există, la momentul actual, o obligație în Codul Rutier legat de acest aspect. Însă, acum, se aplică pentru șoferii care circulă pe autostrăzi, drumuri expres sau drumuri europene. În același sens, potrivit legislației rutiere, motocicliștii sunt obligați să utilizeze luminile de întâlnire pe drumurile publice.
Propunerea legislativă vine în completarea celei naționale din domeniul circulației rutiere. O astfel de decizie, cel puțin în multe țări europene, are ca scop reducerea numărului de accidente rutiere, arată avocatnet.ro.
Pe de altă parte, șoferii trebuie să mai cunoască un alt aspect la fel de important. În condițiile în care au probleme cu sistemul de iluminare, atunci riscă sancțiuni. Conducătorii auto pot fi amendați cu sume între 870 și 1160 de lei, potrivit legii.
Anul acesta, Codului Rutier i-au fost aduse o serie de modificări. Printre acestea există și modul în care se circulă corect într-un sens giratoriu. De exemplu, conducătorii auto nu mai au posibilitatea să iasă direct de pe banda a doua sau a treia a sensului giratoriu și să le „taie fața” celorlalți participanți la trafic.