Clienții Renault dau în judecată compania: cum sunt afectate Dacia și Nissan

de: Andrei Tilimpea
06 06. 2023

Clienții Renault spun că producătorul auto ar fi trebuit să emită o rechemare când au descoperit o problemă cu motorul de 1,2 litri folosit în 400.000 de vehicule în Europa între 2012 și 2016.

Renault ar putea fi acuzat în Franța pentru motoare defecte, deoarece un grup de clienți intenționează să depună o plângere penală împotriva producătorului auto săptămâna viitoare, a declarat avocatul grupului.

„Vom depune o plângere luni în numele a cel puțin câteva zeci de persoane”, a declarat Christophe Leguevaques pentru Reuters, adăugând că mulți alți proprietari de vehicule Renault – precum și cei ai mărcii sale Dacia și partenerului Nissan – s-ar putea alătura mișcare.

Plângerea, raportată pentru prima dată de ziarul Le Parisien, va fi depusă la instanța penală din Nanterre, cu pretenții variind de la „înșelăciune agravată, practici comerciale îndoielnice” la „fraudă” și „punerea în pericol a vieții altora”, a spus avocatul.

Decizia de depunere a plângerii vine în urma unor discuții nereușite între Renault și reclamanți pe tema motoarelor defecte, a adăugat el.

Posibilitatea unei anchete oficiale

Va rămâne la latitudinea procurorilor să decidă dacă vor deschide o anchetă oficială.

Un purtător de cuvânt Renault a declarat că firma a oferit suport tehnic și ajutor financiar clienților afectați.

„Grupul Renault nu s-a oprit niciodată și continuă să analizeze cererile pe care le primește”, a spus purtătorul de cuvânt.

Un purtător de cuvânt al Nissan, care produce unele modele cu Renault, a declarat că „sprijină toți clienții care ar putea experimenta zgomot motor, rateuri de aprindere, putere scăzută sau consum excesiv de ulei în conformitate cu politicile noastre de garanție și asistență pentru clienți”.

Clienții spun că producătorii auto ar fi trebuit să emită o rechemare atunci când au descoperit o problemă cu motorul de 1,2 litri folosit în 400.000 de vehicule în Europa între 2012 și 2016.

Renault a recunoscut că motorul consuma prea mult ulei și că 133.050 de vehicule din Franța au fost potențial afectate, dar a mai spus că nu există niciun risc pentru siguranță – un punct contestat de grupul de clienți.

„Solicitările de asistență care nu au putut fi abordate au fost toate analizate cu atenție și s-a dat un răspuns”, a spus Renault.